Co dělat po srážce se zvěří?

Pravděpodobnost srážky se zvěří se podle údajů pojišťovny Generali během podzimu zvyšuje čtyřnásobně. „Srážky se zvěří končí škodou na vozidle, která v průměru dosahuje 40 tisíc korun a začíná se zvyšovat. Je to tím, že jsou auta vybavena stále lepší technikou. Jde například o adaptivní tempomaty, různá čidla, případně xenonová a LED světla,“ vysvětluje Jan Marek z Generali. Ta ročně řidičům v rámci pojistného plnění za škody způsobené srážkou se zvěří vyplatí přes 100 milionů korun.

Co dělat po srážce se zvěří

Nevyhýbat se za každou cenu

 „Řešili jsme například střet velkého audi s dospělou laní, kdy jsme uhradili opravu za 320 tisíc korun. Škodu v řádu desítek tisíc ale způsobí i bažant, který poškodí nárazník a dostane se do prostoru motoru, případně ho řidiči srazí čelním sklem, jehož kompletní výměna i u vozů střední třídy může vyjít až na 20 tisíc,“ dodává Jan Marek. Škody, a bohužel i ty na zdraví cestujících, jsou pak obvykle ještě vyšší, pokud se řidič snaží srážce zabránit a nabourá do stromu či jiného auta. I proto specialisté z organizace BESIP řidičům doporučují v okamžiku, kdy je srážka neodvratná, brzdit a raději volit čelní náraz, kde jsou nejlépe zpracované deformační zóny automobilu.

Pojištění kryje škody do 100 tisíc

Hlavní je při jízdě předvídat a vsadit na připojištění k povinnému ručení nebo se rozhodnout pro havarijní pojištění. Připojištění střetu se zvěří nabízí Generali u tří ze čtyř variant povinného ručení už v ceně. Možnost připojištění i u jiných pojišťoven se postupně stala standardem. „U nás je limit pojistné částky sto tisíc korun s tisícikorunovou spoluúčastí,“ doplňuje Jan Marek z pojišťovny Generali.

Publikováno na: