Díky Apple Pay se výrazně rozšíří mobilní platby za obědy

Platit mobily s oběma typy operačních systémů lze přitom nejen za obědy, ale i za volnočasové aktivity. Google Pay i Apple Pay totiž funguje i pro benefitní kartu Edenred Benefits. „Platby chytrým telefonem prostřednictvím světově nejrozšířenější aplikace Google Pay nabízíme u obou karet od loňského června. U Apple Pay jsme v těchto dnech součástí vstupu této unikátní služby na český trh,“ potvrzuje Jiří Brych, manažer Ticket Restaurant ze společnosti Edenred. Jen v restauracích podle něj Češi chytrým telefonem již nyní zaplatí za jediný měsíc z účtu stravenkové karty Ticket Restaurant zhruba sto tisíc obědů. „Počet těchto transakcí každý měsíc výrazně roste a spuštění aplikace Apple Pay tuto dynamiku ještě zvyšuje,“ říká Brych. Rozvoji plateb telefonem pomáhá i vysoké zastoupení bezkontaktních platebních terminálů, kterých je v České republice více než devadesát procent.

Díky mobilu častěji do restaurace

Zajímavostí podle Brycha je, že majitelé chytrých telefonů platí v restauracích víckrát za měsíc než lidé, kteří používají klasickou plastovou kartu, naopak méně nakupují v prodejnách potravin a supermarketech. „Mobilní platby tak vlastně podporují pravidelné stravování, ze kterého nejvíce profitují restaurace a jídelny,“ uvádí Brych. V průměru podle něj za jeden oběd placený mobilem lidé platí částku 130 korun. U volnočasových benefitů je to v průměru 515 korun. „Lidé u plateb za volnočasové aktivity mobilem oceňují, že zde odpadá nutnost zadávat při platbách nad 500 korun PIN, neboť telefon používá jiná bezpečnostní řešení,“ doplňuje Brych.

Lidé chtějí rychlé digitální platby

Rozvoj mobilních plateb je dalším důkazem, že si Češi oblíbili digitální formu čerpání svých benefitů. Ukazují to i zkušenosti s firemními cafeteriemi, tedy digitálními portály na jejich správu. Firmy prostřednictvím cafeterií dávají lidem vybrat, zda chtějí používat stravenky či benefitní poukázky v papírové podobě, nebo ve formě platební karty. „Zatímco dříve si karetní řešení ve velkém vybírali zejména zaměstnanci IT firem nebo finančních institucí, teď je čím dál tím oblíbenější i u výrobních podniků nebo státních organizací,“ doplňuje Brych.