Vady sice nemá, zato nefunguje

Pan Miloš si v autobazaru zakoupil ojetý vůz. K výběru přispělo i tvrzení prodejce, že jím vyhlídnuté auto nemá žádnou závadu, s výjimkou několika škrábanců. Radost z nového automobilu nicméně opadla velmi rychle, když po pár dnech zjistil, že ve voze nefunguje automatická klimatizace. Auto tedy reklamoval, nicméně prodejce reklamaci zamítl. Prý, že v předávacím protokolu bylo jasně uvedeno, že automatická klimatizace ve voze zjištěna nebyla.


Pan Miloš se cítil postojem prodejce velmi dotčený, a proto případ předal k vyřízení nám. Napsali jsme prodejci, že ho žádáme o přehodnocení reklamace z toho důvodu, že předávací protokol, o kterém mluví, nebyl panu Milošovi nikdy předán. Dále jsme upozornili na nesoulad mezi jím zmíněným protokolem a protokolem, který byl přílohou kupní smlouvy, ve kterém je jasně uvedeno, že výbava vozidla žádné vady nemá.

Po obdržení naší výzvy prodejce skutečně svůj postoj přehodnotil. Reklamaci pana Miloše uznal a závadu klimatizace na vlastní náklady opravil. A jako omluvu dokonce záruku prodloužil o další rok.