Tuna a půl nepojízdných starostí

Pan Michal zakoupil ojeté vozidlo. Po prvních několika dnech se na autě objevila první závada. Okamžitě tedy kontaktoval prodejce s reklamací. Ten mu ale jen suše odvětil, že se jedná pouze o běžnou údržbu, takže ani nemá smysl cokoliv reklamovat, když by reklamace byla zamítnuta. To se panu Michalovi příliš nezdálo, a proto se na nás obrátil s žádostí o pomoc. 

Ihned jsme panu Michalovi vysvětlili, že jeho instinkt nelhal a je opravdu v právu – skrytá závada skutečně není jen potřeba běžné údržby. Vyzvali jsme tedy v zastoupení pana Michala prodejce, aby přijal reklamaci, sepsal řádný reklamační protokol a nakonec nás řádně informoval o výsledku reklamačního řízení. Ten své stanovisko přehodnotil a reklamaci skutečně nakonec vyřídil.


Na vozidle se však i nadále objevovaly další a další vady, a proto jsme se za pana Michala opět postavili a odstoupili od kupní smlouvy. Jelikož prodejce jako profesionál musel o vadách vědět a pana Michala na ně neupozornil, jednalo se o hrubé porušení smlouvy. Kdyby totiž pan Michal o vadách věděl, takový automobil by si nikdy nekoupil. Nejdříve prodejce naše odstoupení neakceptoval, nicméně po zaslání předžalobní výzvy s důraznou argumentací podepřenou podrobným právním rozborem celé situace svůj postoj změnil, odstoupení od smlouvy přijal a vrátil panu Michalovi celou kupní cenu ve výši 239 990,- Kč. Ten tak ušetřil nejen peníze za opravy vozidla nebo případný soudní spor, ale i spoustu zbytečných nervů.