Sliby – chyby, cestovní kancelář ostrouhala

Paní Anna s manželem dospěli k názoru, že jejich dcera je již dost velká na to, aby se mohla začít učit potápět. Vybrali proto luxusní zájezd do Egypta, o kterém cestovní kancelář tvrdila, že je pro potápění přímo ideální, navíc prý ve vyhlášené lokalitě. V rámci příprav na zájezd pak paní Anna zakoupila sobě i zbytku rodiny nákladné vybavení pro potápěče – amatéry.

Ihned po příjezdu ale čekala na paní Annu s celou její rodinou nemilé překvapení. Hotel se sice označoval za pětihvězdičkový, ale pokoje byly malé a zatuchlé, jídel malý výběr, navíc studených. Vrcholem všeho bylo špatně umyté nádobí, kterého byl navíc nedostatek. Ze všeho nejhorší ale bylo zjištění, že jediný přístup do moře je možný po zrezlém a rozpadlém žebříku a v neustále rozbouřeném moři nejsou k vidění žádné rozmanité korálové útesy či barevné rybičky, ale pouze písek a sem tam mořský ježek. Každý do moře tak byl adrenalinovým zážitkem, na jehož konci byl pouze smutek.

Ještě v Egyptě se ale manžel paní Anny obrátil na DASku. Telefonicky jsme mu doporučili, aby vše reklamovali ihned u delegáta na místě, vše pečlivě nafotili a natočili a zajistili si svědky. Po návratu jsme na základě poskytnutých důkazních materiálů zaslali cestovní kanceláři výzvu na poskytnutí slevy z ceny zájezdu. Ta byla nejprve odmítnuta, ale následně pod tíhou předložených důkazů a argumentace, že pláž byla výslovně doporučována jako vhodná k potápění, a to i pro malé děti a začátečníky, vrátila klientům požadovaný obnos 75.000 Kč. K tomu jako omluvu poskytla patnácti procentní slevu na další zájezd.