Podzimní depky na obzoru. Jak jim odolávat?

1. Tragická událost v rodině nebo mezi přáteli

Běžným viníkem, který naruší chod našeho běžného života je smrt příbuzného, blízkého přítele nebo jakákoliv nepříjemnost spojená s těmi, které milujeme. Každý člověk na tyto události reaguje jinak, někdo se do sebe uzavře a přestane komunikovat, jiný vyhledává pomoc psychologa nebo se jde někomu vybrečet na rameno. V tomto případě je viník sám život, a už tak prostě je, projde si tím každý, neovlivníme to. Špatné věci se zkrátka dějí a je nutné mít na paměti, že se časem rány zahojí, pokud se nerozhodnete před světem uzavřít. Nesmíte zapomenout, že vás potřebují i další lidé.

2. Špatná strava

Mnoho lidí si dodnes dostatečně neuvědomuje, jak moc ovlivňuje kvalita a pravidelnost stravování naše zdraví. Průmyslové zpracování potravin a jejich technologická úprava není ve všech případech zrovna ideální, firmy se snaží snižovat náklady na úkor kvality konečného produktu, který je sice cenově dostupnější, ale ne zrovna zdravý. Jako příklad uveďme „paštiky“ v řádech pár korun, tavené „sýry“ nebo některé uzeniny, o kterých můžeme s nadsázkou říci, že obsahují více dusitanu sodného (e250) než masa. Proto se řiďte heslem: Radši kvalitně a méně, než levně (nekvalitně) a více. Uvidíte, že se budete cítit lépe. Organismus můžete podpořit i kvalitními doplňky stravy.

3. Nedostatek hořčíku a vitaminu B6

Mohlo by se zdát, že odbočujeme od tématu, ale hořčík s vitamínem B6 mimo jiné přispívá ke snížení míry únavy a k normální činnosti nervové soustavy. Při stresu lidské buňky ve velké míře vylučují hořčík a naopak absorbují vápník. Proto je velmi důležité hořčík doplňovat, především ve stresových situacích. Vitamín B6 pak zvyšuje vstřebatelnost hořčíku a sám sobě přispívá k normální funkci imunitního systému. Pokud si nepotrpíte na mák, špenát nebo třeba banány, ve kterých se hořčík přirozeně nachází, tak za nás doporučujeme vyzkoušet Magnex CITRATE + B6. Tento potravinový doplněk neobsahuje sacharózu, laktózu ani lepek a je vhodný i pro vegany.

4. Málo pohybu

Nedostatek pohybu bohužel nezpůsobuje jen obezitu, jak se mnozí mylně domnívají, ale také zvyšuje riziko vzniku srdečních onemocnění, diabetu a dokonce zhoršuje mozkovou činnost a psychickou pohodu. Při nedostatku pohybu je totiž mozek méně prokrven a okysličen, produkuje tím pádem méně endorfinů a dopaminu, což se pak podílí na zhoršení našeho myšlení, paměti i schopnosti se na něco soustředit. Pokud pracujete výhradně v kanceláři a celý den sedíte, není od věci do práce a z práce alespoň chodit nebo si sem tam zacvičit. Pokud vás tedy z ničeho nic přepadne pocit deprese, melancholie nebo třeba úzkosti, tak se ještě před návštěvou odborníka zamyslete nad svým pohybovým režimem.

5. Přepracovanost a nedostatek odpočinku

Určitě jste již slyšeli o extrémních případech přepracování, zejména v Japonsku, kdy člověk pracuje doslova až do „konce“. To ale neznamená, že se takoví lidé nenajdou i u nás. Řídí se heslem „Bez práce nejsou koláče“, nakonec je těch koláčů tak moc, až je to nezdravé. Další populární frází je, že „Práce šlechtí“. Za prvé: Jak která práce a za druhé: V jaké míře. Mezi nepopiratelné příznaky přepracovanosti patří únava, poruchy spánku a bolesti hlavy. Člověk by pak mohl namítat, že to vlastně nakonec není nic vážného, ale tyto na první pohled maličkosti mohou přerůst v závažné onemocnění. Nestyďte se odpočívat!

6. Deprese

Deprese je kapitola sama o sobě. Zatímco se stresem můžeme často bojovat sami, opravdovou depresi a další vážnější psychické problémy je nutné řešit s odborníkem. Patří mezi nejrozšířenější duševní poruchy vůbec a postihuje všechny věkové kategorie, děti nevyjímaje. Lidé trpící depresí mají obvykle pocit, že neexistuje naděje na zlepšení. Pokud si tedy myslíte, že máte dostatek pohybu, vyváženou, zdravou stravu a přepracovaní taky zrovna nejste, tak není od věci vyhledat odbornou pomoc.


Publikováno na: