Češi nerozumí životnímu pojištění, skoro polovina jich žádné nemá, vyplývá z průzkumu ČSOB Pojišťovny

Nezájem Čechů o životní pojištění je dlouhodobým fenoménem, který potvrzují i výsledky aktuálního průzkumu ČSOB Pojišťovny. Z dat vyplynulo, že řada lidí si bohužel neuvědomuje jeho důležitost. Týká se to především lidí, kteří nemají partnera – pojištění má 61 % lidí žijících v manželství, ale jen necelých čtyřicet procent rozvedených a pouze třetina vdov a vdovců. Celkem chybí životní pojištění 68 % lidí, kteří žijí o samotě. Většina dotázaných má navíc jen velmi mlhavé představy o tom, co životní pojištění vůbec znamená. Jen zlomek lidí si například myslí, že by mohlo zahrnovat pomoc s úklidem domácnosti či s venčením domácích mazlíčků, což jsou služby, které nově nabízí ČSOB Pojišťovna.

Češi se v životním pojištění nevyznají

Lidé mají ale často zmatek i v základních službách, které tvoří životní pojištění. Skoro třicet procent Čechů si nemyslí, že by jim pojišťovna mohla pomoci v případě úrazu, a pouze 61 % lidí ví, že běžnou součástí pojistky je finanční kompenzace v případě nepříznivých životních událostí. Jen pro srovnání – to je jenom o deset procent více lidí, než kolik si myslí, že životní pojištění zajistí třeba léčbu alergií. Čtyři z deseti svobodných si také myslí, že ze životního pojištění se platí kosmetická chirurgie a 31 % procent dotázaných se domnívá, že pokrývá i antikoncepci – přičemž u vdov a vdovců jde dokonce o celé dvě třetiny.

„Mnoho lidí se domnívá, že životní pojištění nepotřebuje, případně je pro ně něčím, o čem raději vůbec nechtějí přemýšlet. Přitom ale nemají jasno o tom, které služby pojistka obsahuje,“ komentuje statistiky Milan Březina, ředitel produktů životního pojištění z ČSOB Pojišťovny. „Naše životní pojištění Forte nyní zahrnuje i celou řadu rozšířených asistenčních služeb jako je dovoz léků či základních potravin a zajištění dopravy na kontrolu k lékaři,“ dodává Březina. Že by jim přepravu k doktorovi mohla zaplatit pojišťovna si přitom myslí jen pětina lidí. Jen zlomek se pak domnívá, že součástí pojistky by mohly být další novinky jako třeba úklid bytu nebo venčení domácích mazlíčků.

Pojištění od ČSOB Pojišťovny – jistota pro vás i vaše nejmilejší

Tyto asistenční služby, které právě zavedla ČSOB Pojišťovna mohou být přitom velmi užitečné, a to zvláště pro ty, kdo žijí doma sami či jen se svým zvířecím přítelem. Domácího mazlíčka má v České republice 64 % domácností, jen koček je u nás skoro 2 miliony, psů dokonce více než 3 miliony. Ne každý zvířecí miláček má ale někoho, kdo by se o něho postaral v případě, že by se jeho páníčkovi stalo něco neočekávaného.

Statistiky ČSOB Pojišťovny ukazují i to, že za jeden den dojde v České republice nejen ke 4 pokousáním psem, ale i k 950 dopravním nehodám, 550 vážným onemocněním a 5 500 úrazům dospělých. S těžkou životní situací, ve které potřebovali právě třeba z důvodu nemoci či úrazu pomoc někoho z blízkých, se podle aktuálního průzkumu setkalo 6 z 10 Čechů. Nejvíce se to přitom týká právě lidí, kteří žijí o samotě – jen pětině se něco takového nikdy nepřihodilo. Zároveň 32,1 % dotázaných chybí někdo, na koho by se mohli v podobných situacích spolehnout. „Životní pojištění by nemělo být nějakým strašákem, o kterém nechceme mluvit, ale přípravou na nečekané události. Když si pořídíme auto, tak si ho pojistíme, když jedeme do ciziny, zařídíme si cestovní pojištění. Stejnou samozřejmostí by mělo být i životní pojištění, které nám pomůže v situacích, jež se týkají našeho zdraví. Naše nové asistenční služby mohou využívat jak noví, tak stávající klienti v případě nemoci s pojistným nad tisíc korun měsíčně a v případě hospitalizace každý,“ uzavírá Březina.


Publikováno na: