V čem vyběhnout v podzimním nečasu

Výběr oblečení v chladném období roku by se neměl řídit jen teplotou a počasím. Stejně důležité je i to, jak bude vypadat váš běh. Bude souvislý? Bude mít stejnoměrné tempo a úsilí, nebo se v něm budou střídat delší stoupání a následné seběhy?

Funkční oblečení neprofoukne

Funkční oblečení zajišťuje komfort a lepší pocit ze samotného běhu. Má menší objem, z těla odvádí pot, vlhkost a zároveň chrání proti podchlazení a nepřízni počasí. Možná to už víte, ale bavlněné tričko na běh nepatří. Za nějakou dobu se propotí, začne studit a hlavně vy se nebudete cítit vůbec příjemně. Obecně platí zásada, že by se měl člověk obléct tak, jako by venku bylo o cca 10 stupňů více. Velmi brzy se totiž zahřejete a pak byste zbytečně museli vrstvy oblečení sundávat. Vrstvení oblečení je vůbec základní zásada při běhání v chladném počasí. Tu první tvoří dlouhé běžecké kalhoty, které mohou být i zateplené. Na horní část těla patří tričko s dlouhým či krátkým rukávem, které by mělo přiléhat na tělo. Druhou vrstvu tvoří běžecká mikina, kterou poznáte podle poloviční délku zipu. Třetí a poslední vrstvou je běžecká bunda.


Shutterstock


Čepice, rukavice, šátek

Největším pomocníkem proti nepříjemným podmínkám ovšem nebude oblečení, ale samotný běh. Protože se zahřejete, můžete zvolit lehčí oblečení se speciální ochranou „slabých míst“. To jsou oblasti, které jsou více vystaveny nepříjemným vlivům, a zároveň jimi odchází nejvíce tepla. Jedná se hlavně o uši, které ochráníte nebo čelenkou, ruce, na něž navléknete rukavice, krk (použijte šátek) a také kotníky a spodní část lýtek – ty obalte do zateplených krátkých návleků. Pokud to bude možné, tak při běhu nezastavujte a uběhněte to, co máte v plánu.

A co až doběhnete?

Příprava a oblečení na běh jsou podstatné, ale také je důležité to, co budete dělat, až doběhnete. Dokud běžíte, hřeje vás pohyb. Ale jakmile skončíte, musíte ztracenou energii zase někde získat. Takže utíkejte rovnou do tepla, kde se můžete dobře zregenerovat a neprochladnete. Dejte si teplou sprchu, něco snězte a odpočívejte.


adidas


Nechcete běhat sami?

Pokud se bojíte, že se vám v zimě nebude chtít běhat, tak se připojte k adidas Runners Prague. Pořádají společné běžecké tréninky po Praze a jsou zcela zdarma. Stačí k tomu pouze, abyste se registrovali v aplikaci adidas Running. Následně se přidejte ještě do skupiny na Facebooku adidas Runners Prague. Každý den jsou tam aktuální informace o trénincích a plánovaných akcích. Kromě skvělé party, budete mít možnost využívat i další cvičení jako silové tréninky, cvičení pro ženy, jógu a mnoho dalších. Také vám poradí s výživou, vybavením a motivací. Neváhejte a přihlaste se hned teď!