Prý když má dovolenou tak má čas

Paní Milada plánovala s manželem a jejich třemi dětmi dovolenou v Portugalsku. Letenky, ubytování a hurá na letiště. Tam se ale dozvěděli, že let bude mít přes čtyři hodiny zpoždění. Neoficiálně jim bylo sděleno, že jedno z letadel letecké společnosti má poruchu a zkrátka nemají jiné. Oficiálně se jim žádného vyjádření nedostalo. Do Lisabonu dorazila rodina paní Milady nakonec až po desáté hodině večer namísto plánované šesté, což jim způsobilo pěkné trable s ubytováním a dopravou do něj.

Po návratu z dovolené se paní Milada obrátila na leteckou společnost s žádostí o odškodnění, ta ale její žádost zamítla s tím, že došlo k mimořádným okolnostem, kterým nešlo zabránit. S tím se ale paní Milada odmítla smířit. Ještě štěstí, že nás měla. V zastoupení paní Milady jsme dopravci odeslali nesouhlas s vyřízením její žádosti za zpožděný let. Šli jsme do toho naplno a odkázali se mj. na Nařízení Evropského parlamentu a Rady a judikaturu Evropského soudního dvora – dopravce ony mimořádné okolnosti, kterým prý nešlo zabránit, nijak neprokázal.

Letecká společnost tíhu našich argumentů neunesla a přehodnotila své stanovisko. Po krátké upřesňující korespondenci vyplatila paní Miladě 1 250 € (250 € za osobu) a navrch se omluvila slevou na další let. Případ dopadl k plné spokojenosti paní Milady.