Jak zlepšit dětskou imunitu? Zaměřte se na vitamín D a kvalitní spánek

1. Důležité vitamíny

Kromě známého vitamínu C, který je zastoupený například v bramborách či v kysaném zelí, je důležitý i vitamín D, který hraje důležitou roli v imunitním systému a jeho dostatečná hladina příznivě ovlivňuje obranyschopnost dítěte. Pokud naše tělo tento vitamín postrádá, je více náchylnější k nemocem, jako jsou nachlazení nebo opakované infekce a chřipky.

„Déčko“ nejsnadněji načerpáte v létě – když se sluneční paprsky dotknou naší pokožky a začnou ji zahřívat, spustí tělo chemickou reakci, během které se tvoří právě vitamín D. Nadměrné slunění, však není příliš zdravé. Vitamín D můžete najít i v potravinách (ryby, houby nebo vejce) nebo jednoduše zajděte do lékárny pro potravinové doplňky. Kromě imunitního systému tento životně důležitý vitamín příznivě ovlivňuje také stav kostí a zubů, činnost svalů a pomáhá vstřebávat vápník.

2. Čerstvý vzduch

Myslíte, že držet děti v přetopeném bytě je to nejlepší, co pro ně v chladných dnech můžete udělat? Jste na omylu – čerstvý vzduch je totiž opravdu potřeba. Proto doma pravidelně větrejte a o víkendu si zajděte na procházku například do parku či do lesa. Čerstvý vzduch totiž podporuje prokrvování sliznic dýchacích cest, a tím zvyšuje jejich odolnost.

3. Nepostradatelný spánek

Víte, že děti potřebují denně spát minimálně deset hodin? Některé děti si dobrovolně lehnou na chvíli i přes den, jiné tento odpočinek důrazně odmítají. Pokud vaše ratolesti spadají do druhé skupiny, snažte se je uložit dříve večer. Před spaním jim přečtěte pohádku nebo si s nimi popovídejte o tom, co za celý den zažily. Dětem tak nebude brzký pobyt v posteli tolik vadit a spánek přijde mnohem rychleji.

4. Dostatečná hygiena

Umývání rukou před jídlem nebo po návratu z venku je naprostý základ. Viry a bakterie totiž číhají opravdu všude, zvlášť ve větších dětských kolektivech se jim skvěle daří. Pravidelným umýváním rukou lze předejít nejen nachlazení, ale také různým střevním problémům.

Vitamín D pro všechny věkové skupiny

Vitamín D má širokou škálu zdravotních účinků na děti i dospělé. Je obecně známo, že vitamín D přispívá ke správné funkci imunitního systému. Kromě toho však také pomáhá lépe vstřebávat vápník a fosfor ze střeva. Tyto dvě látky jsou důležité pro stavbu kostí, a vitamín D proto hraje zásadní roli pro uchování kostí silných a nepoškozených. Nedostatek tohoto vitamínu se projeví změknutím kostí a zvýšenou kazivostí zubů.

Doplněk stravy pro každého

Požadavek na příjem vitamínu D se liší podle věku a stádia života. Denní dávka pro dospělého člověka se může lišit v rozmezí od 10 μg až do 100 μg. Dávka závisí na věku, slunečním záření, pigmentaci kůže či zdraví kostí. Pokud chcete posílit imunitu, sáhněte například po žvýkacích tabletách D-Max. Ty se vyrábí v několika variantách:

·        Pro děti: D-max Kids 10 μg. Hrušková příchuť.

·        Pro dospělé: D-max 30 μg, D-max 50 μg, D-max 100 μg. Jahodovo-malinová příchuť.

Žvýkací tablety jsou slazeny xylitolem a neobsahují sacharózu, laktózu ani lepek.




Publikováno na: