Ne každá firma využívá všechny možnosti videokonferencí

To, že věci jdou, neznamená, že je lidé budou používat. Společnost Cisco poptala u Forrester Consulting průzkum celkové návratnosti a přínosu správné komunikace na dálku, a to ve spojení s vhodnými komunikačními nástroji. Hlavní ekonomické přínosy nás asi nepřekvapí - výrazně se zvedá produktivita, šetří se náklady za dopravu, ale i čas lidí (a tedy peníze) spojený s přípravou, dopravou nebo jen přesouváním se a rozhodně i se samotnou schůzku. Hodně se dá ušetřit za hardware a software.

Jsme jenom lidé a máme rádi interakci

Určitě je dobré napsat si mail, lepší je si zavolat, ale nejlepší je prostě vidět obličej druhé strany, jeho výraz, mít přehled o situaci a podobně. To funguje velmi dobře na osobní schůzce, u technologie to může být těžší, ale správné nástroje to mohou posunout dál. Dobrá technologie se může zaměřovat na obličej mluvícího, může připojovat automatickou detekci jmen (a nemusíme si každého pamatovat), může automaticky doplňovat titulky jako v televizi. Dá se přepínat mezi jednotlivými speakery, ale dobře nastavená technologie umožní přeskočit i z jednoho přístroje do druhého - můžeme začít v konferenční místnosti a přepneme se do mobilu, když už musíme dál. Vizualizace vytvářené při jednáních mohou být dobře viditelné a čitelné, ale i následně uložené, společně se všemi poznámkami, detaily a úkoly, a to na jednom místě, kam mají všichni přístup. To všechno by mělo dávat smysl. Přesto to nejde.

Používat to prostě nebudu

Velký problém je míra rezistence zaměstnanců. 50 % všech změnových programu ve firmách se nepovede prostě z toho důvodu, že si to zaměstnanci nepřejí, nebo to přímo bojkotují. Lidé se v principu nechtějí nic nového učit. Technologie pro komunikaci na dálku proto musí fungovat nejen jednoduše a příjemně, ale přímo megajednoduše a megapříjemně. Ideálně jen stisknutím jednoho červeného knoflíku. Průzkum říká, že úspěch a úspora se dá čekat, jen když systémy a technologie jsou nejen jednoduché a odzkoušené, ale konzistentní a všude a pro všechny úplně stejné. Není nic platné, když má jednoduše ovladatelné a správně nastavené nástroje jen jedna strana komunikace. Lidem nejvíce vadí nekvalitní zvuk, zasekávání obrazu, případně nutnost něco ladit a jinak ztrácet čas. To otráví všechny.


Zdroj: ALEF NULA


Show me the money - když to vyladíme?


Text sepsali experti na spolupráci a technologie s ní související, Kamil Brothánek, Collaboration Business Development Manager, ALEF NULA, a.s. a Tomáš Poucha Ředitel Marketingového institutu a Institutu interní komunikace.

 

Kamil Brothánek. Zdroj: ALEF NULA


Publikováno na: