Průzkum ČSOB Pojišťovny odhalil čtyři druhy řidičů. Ke kterému patříte vy?

Z výsledků průzkumu vyplývá třeba to, že skoro polovina lidí neví, jaké nářadí se používá k výměně pneumatiky. Deset procent řidičů pak už někdy ztratilo klíčky od auta. Jen každého desátého z nich ale napadlo zavolat asistenční službu, která za ně problém může vyřešit. A co vy? Víte, na koho se v případě poruchy obrátit? Nebo se spoléháte radši sami na sebe a věříte, že dokážete problém vyřešit?

Matador

Pokud ano, patříte nejspíš mezi Matadory. Těmi bývají nejčastěji muži středního věku, kteří žijí na menším městě a často řídí. Matador obvykle dbá o stav svého vozu a mívá kompletní povinnou výbavu. S většinou běžných poruch si umí poradit, k čemuž často pomáhá to, že je manuálně zručný nebo se dokonce živí jako řemeslník. Jenže pokud jste Matador, pak se často namáháte zbytečně.

„Tito řidiči často neví, že s většinou situací jim může zdarma pomoci asistenční služba, která je součástí jejich povinného ručení,“ upozorňuje Petr Milata z ČSOB Pojišťovny. „Součástí asistenční služby je přitom u ČSOB Pojišťovny kromě výměny kola i třeba dovoz paliva, když dojde,“ dodává Milata.

Sváteční řidič

Celá řada lidí má sice řidičský průkaz, ale rozhodně nepatří do kategorie aktivních řidičů. Velmi často jde o ženy z větších měst, které auto k životu příliš nepotřebují. Bohužel si pak také neví rady, když je na silnici potká nějaká porucha. Sváteční řidiči neumí v 80 % případů vyměnit kolo a každý desátý ani neví, jestli má v kufru rezervu. Navíc často netuší, že s čím si neumí poradit sami, s tím jim může zdarma pomoci profesionální mechanik. U ČSOB Pojišťovny je totiž asistenční služba součástí všech variant povinného ručení. „Většina svátečních řidičů by při poruše volala spíše partnera nebo příbuzného než asistenční službu, to je přitom často zbytečně komplikované a zdlouhavé řešení oproti pár desítkám minut čekání na příjezd profesionálů, kteří vše vyřeší“ komentuje Milata. Pokud jste tedy svátečním řidičem, raději si do telefonu uložte číslo 222 803 442 – nikdy nevíte, kdy se může hodit!

Veterán silnic

Zkušení Veteráni silnic si s většinou drobných závad dokáží poradit sami, dobře ale také vědí, kdy se mohou obrátit na asistenční službu. Jde většinou o lidi nad padesát let – nemusí tomu tak ale být vždycky. Zkušenosti s jízdou i porozumění vlastnímu autu se totiž nezískávají věkem, ale ujetými kilometry. „Bohužel ale neplatí, že by měl každý zkušený řidič také v pořádku svoje vozidlo,“ říká Milata.

Z průzkumu vyplývá, že Veteráni silnic se o výbavu auta příliš nestarají a vůbec nejčastěji nemají v kufru náhradní kolo. To je přitom až na výjimečné případy součástí povinné výbavy. „Pokud nemáte sadu pro opravu defektu bez sundání kola nebo pneumatiky, které umožňují nouzové dojetí do servisu i s defektem, je vaší povinností mít buď rezervu v autě, nebo sjednanou asistenční službu, která za vás výměnu kola vyřeší,“ radí Milata. Například asistenční služby, které jsou součástí povinného ručení u ČSOB Pojišťovny zahrnují kromě samotné výměny i dovezení náhradního kola, pokud je v autě nemáte.

Zajíc za volantem

Poslední kategorii tvoří ti, kteří se s autem ještě moc nesžili. Nejčastěji jde o mladé lidi do 30 let, kteří si udělali řidičský průkaz brzy po dovršení plnoletosti, jenže od té doby moc nejezdí. Není proto překvapivé, že si neumí poradit ani s běžnými úkony, jako je právě výměna kola. Když pak potřebují pomoc, volají Zajíci častěji rodičům než na asistenční službu.

„Ti, kdo si nejsou za volantem příliš jistí, by se měli na každou cestu pořádně připravit. Neznamená to přitom jenom připomenout si základy řízení, ale také zkontrolovat auto a připomenout si co dělat v případě poruchy,“ doporučuje Milata. Proto ČSOB Pojišťovna připravila i desatero věcí, na které před cestou myslet, abyste mohli na cestu vyrazit úplně bez starostí. To si můžete třeba vytisknout a dát do auta, abyste nikdy na nic nezapomněli. „Určitě se vám pak bude s klidnou hlavou i mnohem lépe řídit,“ uzavírá Milata.

Publikováno na: