Češi nerozumí svým autům, ukázal průzkum ČSOB Pojišťovny

1. Zkontrolujte si v autě povinnou výbavu

Nestačí jenom mít všechny její součásti v autě, ale také vědět, kde jsou, a že jsou v pořádku. A co tedy do povinné výbavy patří? Autolékárnička, výstražný trojúhelník, reflexní vesta a náhradní kolo!

2. Jak je to s rezervou?

Z průzkumu Instant Research ČSOB Pojišťovny vyplývá, že 1 z 10 řidičů nemá v autě náhradní kolo, 5 % lidí pak neví, zda je v kufru má, nebo ne. Rezerva je přitom až na výjimečné případy součástí povinné výbavy. „Pokud nemáte sadu pro opravu defektu bez sundání kola nebo pneumatiky, které umožňují nouzové dojetí do servisu i s defektem, je vaší povinností mít buď rezervu v autě, nebo sjednanou asistenční službu, která za vás výměnu kola vyřeší,“ připomíná Petr Milata z ČSOB Pojišťovny. Například asistenční služby, které jsou zdarma poskytovány již i v rámci základního povinného ručení u ČSOB Pojišťovny zahrnují kromě samotné výměny i dovezení náhradního kola, pokud je v autě nemáte.

3. Podívejte se na stav kol

Nejdůležitější je samozřejmě mít správně přezuto. Kromě toho je ale dobré zkontrolovat i tlak v pneumatikách – u většiny aut najdete na vnitřní straně víčka nádrže cedulku s předepsaným tlakem.

4. Zkontrolujte hladinu všech kapalin

Jezdit bez vody v ostřikovačích je pořádně nebezpečné – a jezdit bez chladící kapaliny nebo bez oleje ani dost dobře nejde. A bez paliva? To byste také moc daleko nedojeli.

5. Připomeňte si, s čím vám může pomoct asistenční služba

Pokud se obáváte, že vás na cestě potká porucha, nezoufejte! S celou řadou věcí vám zdarma pomůže asistenční služba, která bývá u řady pojišťoven součástí povinného ručení. Jde například o zajištění odtahu vozidla do servisu nebo o dovezení paliva, když vám na cestě dojde. U ČSOB Pojišťovny vám pomůže třeba i s otevřením auta, když ztratíte klíčky!

6. Uložte si číslo na asistenční službu do telefonu

Pokud tedy dojde k nějaké závadě, měli byste mít číslo na asistenční službu vždycky po ruce, abyste místo ní nemuseli volat třeba rodičům nebo partnerovi. Z průzkumu ČSOB Pojišťovny vyplývá, že těm by v případě poruchy zavolalo skoro dvakrát více žen než na asistenční službu. 10 % mladých mužů by pak pro změnu zavolali rovnou hasiče – ti by asi nebyli příliš rádi, kdyby přijeli na místo jen proto, že potřebujete vyměnit pneumatiku. Ujistěte se tedy, že máte v kontaktech uložené číslo 222 803 442.

7. Zkontrolujte si doklady

Nezapomeňte zkontrolovat platnost řidičského průkazu, technického průkazu (nebo osvědčení o registraci vozidla) a „zelené karty“, neboli dokladu o pojištění. A pokud vyrážíte na dálnici, koukněte se také na platnost dálniční známky, ať nedostanete zbytečnou pokutu.

8. Připravte si hudbu a zábavu pro děti

Pokud chcete, aby vám cesta dobře ubíhala, připravte si do auta dobrou hudbu, třeba playlist v některé mobilní aplikaci nebo několik CDček. A pokud povezete děti, nezapomeňte i na zábavu pro ně, aby pro ně byla jízda příjemnější a aby vás nerušily při řízení.

9. Podívejte se na trasu a na provoz

Pokud nechcete zabloudit nebo zůstat v koloně, podívejte se raději na dopravní zpravodajství a nastavte si trasu v navigaci nebo telefonu. „Co nejvíce věcí udělejte před jízdou, abyste se s nimi nemuseli obtěžovat během řízení,“ radí Milata z ČSOB Pojišťovny.

10. Nezapomeňte na jídlo!

A to nejen pro sebe, ale i ostatní – zvláště pokud s vámi pojedou děti. Hladové děti vám totiž příliš klidu na řízení nedopřejí, to se spolehněte.

Máte všechno připravené? V tom případě už můžete v klidu vyrazit na cestu. A nezapomeňte, že v případě poruchy se můžete vždycky spolehnout na svoji asistenční službu.

Publikováno na: