Jak předejít drahým opravám motoru? Prevence je nejdůležitější

I nový motor překvapivě potřebuje údržbu. Přeci jen emisní normy tlačí výrobce až na hranu technických možností. Proto není na škodu trochu té prevence, která není moc drahá, ale může ušetřit spoustu starostí, nepříjemností a peněz.

Je všeobecně známé, že v zimním období se především dieselovým motorům nechce moc startovat. Nemusí být zrovna třeskutý mráz, ale problém může nastat už teď na podzim. Svědčí o tom i fakta. Např. dodavatel autodílu, společnost Inter Cars Česká republika s.r.o. nám potvrdil, že v zimních měsících stoupá počet oprav motorů, ať už jsou to rozvody, vstřikovače, nebo jen svíčky. Každopádně, může se jednat o pěkný zásah do rodinného rozpočtu, kterému jde poměrně snadno a levně předejít. Nehledejte za tím žádný fígl nebo trik. Kouzlo je v aditivech nové generace!


Novogenerační řada aditiv Motul


Není to jen doména dieselů, zbystřit by měli i všichni majitelé benzínových motorů, především těch s přímým vstřikováním! Jedná se o motory s populárním označením např. GDI, TFSI nebo FSI. Pokud se týče moderní technologie motorů vybavených přímým vstřikováním benzínu díky umístění vstřikovací trysky ve spalovací komoře a spalování směsí od ultra chudých po bohaté, dochází k zanášení vlastního vstřikovače, vzniku karbonových úsad. Vstřikovač poté přestává správně fungovat což může vést k řadě závad (poškození až prasknutí pístu, ředění motorového oleje palivem a návazné poruchy).


Výměně vstřikovačů se dá předejít, prevencí.


Zmíněné jednoduché řešení nabízí přidání aditiv do paliva. Aditiva důkladně vyčistí celou palivovou soustavu – pomohou odstranit nečistoty a karbon na vstřikovačích, pročistí zapalovací svíčky, zbaví celý palivový systém usazenin, oxidačních produktů, které vznikají stárnutím, jsou ovlivněné zkondenzovanou vodou v palivu, ale i vlastním palivem. Potvrzují to i rozsáhlé testy společnosti MOTUL, prémiového výrobce olejů, maziv i aditiv. Ten před nedávnem představil novogenerační řadu aditiv. Jedná se o prostředky určené do paliv, olejů a na údržbu různých dílů jako je chladicí systém, převodovka, ventilový rozvod. Díky mnoholeté práci ve vývoji a zejména spoluprací s řadou závodních teamů v motorsportu mají tak tyto produkty špičkovou kvalitu za cenově příznivých podmínek. Dávka aditiva Vás vyjde na necelých 300 Kč a aplikujete ji po ujetí cca 5 000 km nebo půl roce. V porovnání s opravou palivového systému skutečně zanedbatelné, co říkáte? 

Kompletní nabídku aditiv MOTUL seženete na e-shopu INTERCARS.COM

Více informací o aditivech zde