Dvě dekády v Evropě, 15 let v Česku: Huawei slaví jubileum

K technologickému pokroku Evropy přispívá společnost Huawei už dvacet let. Již od samého počátku se společnost soustavně soustředila na výzkum, vývoj a inovace, čemuž vděčí za svůj růst i významný vliv na evropské ekonomice. V roce 2019 podle studie Oxford Economics dosáhl podíl Huawei na evropském HDP úctyhodných 16,4 miliard eur. Společnost Huawei zároveň podpořila 224 300 pracovních míst. Do dalších let má lídr v 5G technologiích velké plány. Ve Francii hodlá vybudovat svou první evropskou výrobní továrnu, vytvořit nová pracovní místa a prostřednictvím výstavby 5G infrastruktury a stálých partnerství výrazně pomoci unijním zemím k dosažení digitální suverenity.

S oslaveným jubileem Huawei ještě více zdůrazňuje důležitost digitální suverenity nejen pro EU, ale i pro českou zemi. Cesta za budováním digitální suverenity každé země má tři klíčové části. Těmi jsou svobodná volba důvěryhodného dodavatele, autonomie provozu, která zahrnuje možnost nepodléhat nadměrné kontrole vlastních sítí zvenčí i možnost bránit se porušování autonomie jednotlivých zemí, a v neposlední řadě také autonomie dat. Při pohledu na jiné státy EU by se Česká republika mohla inspirovat německým přístupem, který volá po přísných bezpečnostních standardech konzistentních pro všechny dodavatele.

Společnost Huawei a její čelní představitelé apelují na nezaujatý postup a aktivně vybízejí zájemce z řad státu i soukromého sektoru k návštěvě bezpečnostního centra v Bruselu, kam každý může přijít se svými nástroji a na základě obchodní smlouvy si kód překontrolovat. Na základě nezaujatého postupu založeného na faktech je možné vybudovat otevřenou spolupráci a zdravou konkurenci. Právě volný trh a zdravá konkurence pomáhají výrobcům, dodavatelům i operátorům stát se inovativnějšími a postupovat kupředu. Volný trh je také jednou ze záruk kybernetické bezpečnosti. Výsledkem tohoto procesu je spokojený zákazník, který má přístup ke špičkovým službám za přijatelnou cenu. Spokojenost zákazníka je pro Huawei klíčová. Je to totiž právě zákazník, který vždy stál v jádru veškerých aktivit společnosti od jejího založení až do současné doby. A zůstane tak i ve všech dalších dekádách.