Jak se bránit zneužití identity na internetu?

Na online služby spoléhá čím dál tím více lidí a mnoho z nich řeší po internetu třeba i vánoční dárky. Také proto jsou rizika jako zneužití identity nebo platební karty velmi palčivým problémem. Je ale možné se před nimi bránit. Například Pojištění internetových rizik od ČSOB teď můžete mít na 1 rok zdarma.

Co vám hrozí na internetu?

Jedním z největších nebezpečí, které vám na internetu hrozí, je zneužití vaší identity. Při vyplňování osobních údajů například v e-shopech nebo u jiných služeb totiž sdílíte řadu velmi citlivých informací – své jméno, adresu, email nebo třeba datum narození. S jejich pomocí si může internetový útočník například objednat zboží nebo si dokonce na vaše jméno sjednat půjčku.

„Takové situace se velmi těžko řeší, není totiž vůbec snadné dokázat, že jste si službu nesjednali vy sami. Prokázat, že někdo zneužil vaše osobní údaje, bývá náročný a vyčerpávající proces,“ varuje Petr Hájek, výkonný manažer útvaru Bankopojištění z ČSOB. „Právě proto jsme přišli se službou Pojištění internetových rizik, která našim klientům poskytuje bezpečí a asistenci. Pokud někdo zneužije vaše osobní údaje, pomůže vám pojišťovna získat peníze zpět nebo finanční újmu sama uhradí,“ dodává Hájek.

Pojištění poskytuje krytí pro případy zneužití identity až do výše 100 000 Kč, a navíc neomezené právní konzultace. Pojištění kromě toho zahrnuje i řešení poškozené pověsti či kyberšikany. Pokud tedy bude někdo o vás či například vašich dětech šířit na internetu nepravdivé nebo negativní informace, pomůže vám Pojištění internetových rizik pomluvy odstranit. Navíc se pokusí i odhalit jejich zdroj a zajistit omluvu.

Snadné řešení pro problémy s e-shopy

Rizikem je i zneužití platební karty, pokud s ní platíte na internetu například v e-shopech. Abyste se takovému nebezpečí vyhnuli, měli byste nakupovat jen u prověřených a zavedených prodejců. Ne vždy je ale na první pohled poznat, zda můžete konkrétnímu obchodu důvěřovat. Rozhodně byste ovšem neměli nikdy posílat číslo své karty emailem ani zadávat na stránky, které vám nabízí třeba falešnou výhru, z které by se mohl rychle stát spíše danajský dar.

„Pokud se váš účet nebo vaše platební karta dostanou do špatných rukou, může to pro vás být pořádný problém. Proto se za vás v rámci pojištění o všechno postaráme a pomůžeme vám získat zpět ukradenou částku,“ vysvětluje Pavel Kaplan, ředitel Odboru pojištění majetku a odpovědnosti ČSOB Pojišťovny.

Pojištění internetových rizik vám pomůže také s řešením reklamace, pokud vám e-shop pošle nesprávný či poškozený výrobek – nebo když vám dokonce nepošle vůbec nic. „Reklamaci vyřídíme spolu s vámi a pokud se věc nepodaří s e-shopem vyjednat, sami vám vzniklou škodu zaplatíme. Tato služba navíc platí i při nákupu zboží mimo Českou republiku,“ popisuje Kaplan.

„Chceme svým klientům poskytnout maximální pomoc a komfort. Proto od nás dostane toto pojištění na rok zdarma každý, kdo u nás má osobní účet nebo si jej sjedná, stáhne si náš Smartbanking a v něm si pojištění sjedná. Jdeme zkrátka s dobou – a proto i v rámci skupiny ČSOB nabízíme služby, které odpovídají dnešní internetové době,“ uzavírá Hájek z ČSOB.

Publikováno na: