Podvodný e-shop nebo zneužitá platební karta? Víme, jak si s tím poradit

Internetové nakupování s sebou bohužel nese kromě pozitiv i řadu rizik, proti kterým je obtížné se bránit. Právě proto zahrnuje Pojištění internetových rizik například pomoc při řešení reklamací nebo navrácení ukradené částky při zneužití platební karty.

Jak vyřídit problémy s e-shopy?

Rozeznat spolehlivý e-shop od podvodného není vůbec snadné. I při nákupech u prověřených prodejců navíc hrozí, že k vám zboží nedorazí v pořádku nebo že dostanete něco úplně jiného, než co jste si objednali. Bohužel navíc není možné vyloučit ani to, že vám obchod nepošle dokonce vůbec nic.

„Řešení sporů s internetovými obchody je velmi složité a časově náročné. Pojišťovna proto svým klientům nabízí pomoc s vyřízením reklamace nebo ji na základě plné moci vyřeší za ně, takže se nemusí o nic starat. Navíc mohou mít jistotu, že své peníze dostanou zpátky – pokud se reklamaci nepodaří vyřídit, pojišťovna jim škodu proplatí. Pojištění kromě toho platí i pro nákupy mimo Českou republiku,“ vysvětluje přednosti Pojištění internetových rizik Petr Hájek, výkonný manažer útvaru Bankopojištění z ČSOB.

Buďte na internetu v bezpečí

Online prostředí navíc skýtá i spoustu dalších nebezpečí. Velmi časté jsou bohužel podvodné stránky, na které se lidé často dostanou prostřednictvím mailů, zasílaných hackery jménem známých institucí jako jsou banky, aktuálně Česká pošta a kurýrní služby. Falešné stránky se pokouší od uživatelů získat citlivé osobní údaje nebo čísla bankovních účtů a platebních karet. Pokud se tyto informace dostanou do špatných rukou, může s nimi podvodník třeba objednat drahé zboží nebo dokonce zažádat vaším jménem o půjčku.

„Nikdy byste neměli na internetu sdílet číslo své karty nebo účtu mailem či na základě obdrženého e-mailu ani vyplňovat svoje osobní údaje na stránkách, kterým nedůvěřujete. Pokud totiž dojde k jejich zneužití, jen obtížně můžete dokázat, že došlo k podvodu. Několik neopatrných kliknutí vás pak může přijít pořádně draho,“ upozorňuje Pavel Kaplan, ředitel Odboru pojištění majetku a odpovědnosti ČSOB Pojišťovny.

I v tomto případě vám ale pomůže Pojištění internetových rizik. Postará se totiž o nahrazení škody vzniklé ukradením vaší karty či osobních údajů, a navíc zahrnuje i právní pomoc. Kromě toho vám ČSOB Pojišťovna pomůže i v případě, že o vás či vaší rodině někdo rozšíří na internetu pomluvy či nepravdivé informace.

„V případě takzvané kyberšikany se postaráme o smazání negativních sdělení, aby nedošlo k poškození pověsti vás nebo třeba vašich dětí. Zároveň se pokusíme také odhalit, kdo tyto informace šíří, a zajistit omluvu,“ popisuje Kaplan.

Pojištění na rok zdarma pro každého

Pojištění internetových rizik zahrnuje kromě toho i asistenční služby včetně IT asistence na dálku, takže vám pomůže třeba s nastavením počítače nebo spuštěním programů a aplikací. Vyzkoušet si ho teď můžete navíc na jeden rok zcela zdarma.

„Chceme svým klientům poskytnout maximální pomoc a komfort. Proto od nás dostane toto pojištění na rok zdarma každý, kdo u nás má osobní účet nebo si jej sjedná a stáhne si náš Smartbanking, ve kterém si pojištění sjedná. Jdeme zkrátka s dobou – a proto i v rámci skupiny ČSOB nabízíme služby, které odpovídají dnešní internetové době,“ uzavírá Hájek z ČSOB.

Publikováno na: