Tolik hovoří teorie. Jak je to ale v praxi? V českém zastoupení společnosti MOTUL nechtěli ponechat nic náhodě, a proto se rozhodli uskutečnit test v reálných podmínkách. Výsledky použití aditiv na prvních dvou vozech jsou tu, pojďme se tedy na fungování aditiv podívat blíže!
Motor tohoto vozu nebyl v nejlepší kondici. V určitých jízdních režimech měl nepravidelný chod, zvýšila se spotřeba oleje i kouřivost. Použitím aditiva MOTUL ENGINE CLEAN (odstraňuje usazeniny a zbytky z pístních kroužků, hydraulických zvedáte a ventilů a rozpouští usazeniny v olejovém systému) došlo ke zvýšení komprese na několika válcích a vyčištění pístní sekce.
Komprese ve válci před a po aplikaci aditiva ENGINE CLEAN. Zdroj: Motul Deutschland GmbH
Následovala výměna oleje a přidání aditiva MOTUL GDI CLEAN (300 ml na 60 l benzínu. Účinně čistí vstřikovače paliva, optimalizuje spotřebu a emise) mělo za následek razantní vyčištění vstřikovačů, ustálení chodu motoru a zlepšení emisních parametrů.
Vstřikovače Škody Spuerb před a po použití aditiva GDI CLEAN. Zdroj: Motul Deutschland GmbH
Také motor tohoto vozu se vyznačoval zvýšenou spotřebou oleje a sníženým výkonem. Měřením tlaku na válcích bylo zjištěno, že na třetím válci je nízká komprese - jen 5 bar. Po aplikaci aditiv ENGINE CLEAN (300 ml), proplachu motoru a následné výměně nového motorového oleje MOTUL 8100 X-cess 5W40 a použití aditiva MOTUL FUEL SYSTEM CLEAN (300 ml. Odstraňuje nečistoty z palivového systému, od nádrže až po spalovací komoru. Čistí vstřikovače a trvale odstraňuje zbytky v horní části válce) a nájezdu 300 km došlo na přeměření tlaků. Komprese se zvýšila ve všech válcích, u problematického 3. válce vzrostla na hodnotu 14 bar!
Komprese ve 3. válci před a po aditivaci. Zdroj: Motul Deutschland GmbH
V pístní sekci došlo k dekarbonizaci, mimo pístních kroužků bylo možné pozorovat i vypálení karbnu na zapalovacích svíčkách. Chod motoru se celkově zklidnil, došlo i k navýšení výkonu. V důsledku toho tak došlo k dekarbonizaci pístní sekce, kdy mimo pístních kroužků bylo možné pozorovat i vypálení karbonu na zapalovací svíčce u třetího válce. Chod motoru se celkově zklidnil, stejně tak došlo i ke zvýšení výkonu.
Zapalovací svíčka 3. válce před a po aditivaci. Zdroj: Motul Deutschland GmbH
Jak je vidět, aditiva fungují na výbornou! Jejich použití majitelům aut ušetřilo spoustu času a peněz za náročné opravy. Ani autoservis ale nepřijde zkrátka – zákazníci jistě ocení ušetřené prostředky i rychlost opravy, zároveň se tak servisu uvolní ruce pro další zakázky.
Kompletní nabídku produktů MOTUL, včetně výše zmíněných aditiv a olejů seženete např. na e-shopu INTERCARS.COM