Důkaz, který přesvědčí: Podívejte se na výsledky unikátního testu aditiv!

Tolik hovoří teorie. Jak je to ale v praxi? V českém zastoupení společnosti MOTUL nechtěli ponechat nic náhodě, a proto se rozhodli uskutečnit test v reálných podmínkách. Výsledky použití aditiv na prvních dvou vozech jsou tu, pojďme se tedy na fungování aditiv podívat blíže!

Test č. 1, Škoda Superb, 3,6 FSI V6, 191 kW (260 k), rok výroby 2011, nájezd 221 850 km

Motor tohoto vozu nebyl v nejlepší kondici. V určitých jízdních režimech měl nepravidelný chod, zvýšila se spotřeba oleje i kouřivost. Použitím aditiva MOTUL ENGINE CLEAN (odstraňuje usazeniny a zbytky z pístních kroužků, hydraulických zvedáte a ventilů a rozpouští usazeniny v olejovém systému) došlo ke zvýšení komprese na několika válcích a vyčištění pístní sekce. 

Komprese ve válci před a po aplikaci aditiva ENGINE CLEAN. Zdroj: Motul Deutschland GmbH

Následovala výměna oleje a přidání aditiva MOTUL GDI CLEAN (300 ml na 60 l benzínu. Účinně čistí vstřikovače paliva, optimalizuje spotřebu a emise) mělo za následek razantní vyčištění vstřikovačů, ustálení chodu motoru a zlepšení emisních parametrů.

Vstřikovače Škody Spuerb před a po použití aditiva GDI CLEAN. Zdroj: Motul Deutschland GmbH

Test č. 2, Škoda Fabia 1,2 HTP, 40 kW (54 k), rok výroby 2005, nájezd 170 000 km

Také motor tohoto vozu se vyznačoval zvýšenou spotřebou oleje a sníženým výkonem. Měřením tlaku na válcích bylo zjištěno, že na třetím válci je nízká komprese - jen 5 bar. Po aplikaci aditiv ENGINE CLEAN (300 ml), proplachu motoru a následné výměně nového motorového oleje MOTUL 8100 X-cess 5W40 a použití aditiva MOTUL FUEL SYSTEM CLEAN (300 ml. Odstraňuje nečistoty z palivového systému, od nádrže až po spalovací komoru. Čistí vstřikovače a trvale odstraňuje zbytky v horní části válce) a nájezdu 300 km došlo na přeměření tlaků. Komprese se zvýšila ve všech válcích, u problematického 3. válce vzrostla na hodnotu 14 bar! 

Komprese ve 3. válci před a po aditivaci. Zdroj: Motul Deutschland GmbH

V pístní sekci došlo k dekarbonizaci, mimo pístních kroužků bylo možné pozorovat i vypálení karbnu na zapalovacích svíčkách. Chod motoru se celkově zklidnil, došlo i k navýšení výkonu. V důsledku toho tak došlo k dekarbonizaci pístní sekce, kdy mimo pístních kroužků bylo možné pozorovat i vypálení karbonu na zapalovací svíčce u třetího válce. Chod motoru se celkově zklidnil, stejně tak došlo i ke zvýšení výkonu. 

Zapalovací svíčka 3. válce před a po aditivaci. Zdroj: Motul Deutschland GmbH

Jak je vidět, aditiva fungují na výbornou! Jejich použití majitelům aut ušetřilo spoustu času a peněz za náročné opravy. Ani autoservis ale nepřijde zkrátka – zákazníci jistě ocení ušetřené prostředky i rychlost opravy, zároveň se tak servisu uvolní ruce pro další zakázky.

Kompletní nabídku produktů MOTUL, včetně výše zmíněných aditiv a olejů seženete např. na e-shopu INTERCARS.COM

Publikováno na: