Nejlepší kamarád vaší imunity? Seznamte se

Zaručený zdroj vitamínů

Určitě jste už někdy slyšeli o vitamínu C a jeho důležitosti. Ovšem hodně chybějící vitamín právě v zimě je vitamín D. Když ho máte nedostatek, dostaví se vleklá únava, letargie, poruchy spánku, nevolnost a také oslabení kostí. Co s tím dělat? Nejlepší je samozřejmě prevence a pobyt na sluníčku, které je přirozeným zdrojem déčka. Toho si ale v zimě moc neužijete. Proto ho musíte přijímat i v jiných formách, ať už v potravinách nebo doplňcích stravy.

Které potraviny mají sluneční vitamín?

Nejvíce ho najdete v sardinkách, tresčích játrech, lososovi a rybím oleji. Můžete vyzkoušet i jejich konzervované verze, ty snadněji dostupné. Pokud neholdujete rybím produktům, tak si dopřejte ementál, vaječné žloutky nebo houby. Také se snažte chodit na procházky aspoň na půl hodinu každý den. Sluneční záření prochází i přes mraky a aspoň něco málo z něj můžete ulovit. Tělo vám poděkuje dokonalou imunitou a vaše kosti, svaly a klouby budou v bezpečí před osteoporózou. Vitamín D funguje taky skvěle jako prevence proti cukrovce, rakovině tlustého střeva a prsu.

Kolik ho potřebujete?

Denní dávka se liší podle vašeho aktuálního zdravotního stavu. Jestliže trpíte jeho nedostatkem, měli byste brát zvýšenou dávku po dobu minimálně tří měsíců. Užívejte vitamín D i v létě. Většinu dne trávíte zavření v práci a ven se dostanete večer nebo až o víkendu. Doporučujeme konzultovat s lékařem nebo lékárníkem, kolik déčka denně byste měli brát. Pokud to nemáte laboratorně ověřeno z krevních testů, ideální množství je 1000–2000 IU za den.


Vitabalans CZ


Legal line: D-max je doplněk stravy. Doplněk stravy nenahrazuje pestrou a vyváženou stravu a zdravý životní styl.

Zdroj: https://koronavirus.mzcr.cz/nezapominejte-na-vitamin-d-ktery-podporuje-imunitu/

Publikováno na: