BUSHMAN v době koronavirové: My se nesesypeme

Co vše se vloni změnilo?

Přišla bezprecedentní uzavírka maloobchodního prodeje a nikdo nevěděl, jak dlouho bude trvat. Museli jsme firmu uvést do úsporného módu a najít prodejní kanály, které přinesou nutné cashflow. Zároveň jsme cítili určitou společenskou zodpovědnost, proto jsme díky kontaktům v Asii dovezli ochranné pomůcky, které jsme buď rozdali, nebo bez marže prodali dalším firmám.


Na jaře 2020 firma BUSHMAN přivezla díky kontaktům s výrobci v Asii větší množství ochranných pomůcek, které buď rozdala, nebo bez marže prodala dalším firmám. Foto: archiv BUSHMAN


Některé firmy už covid položil. Jak se vám povedlo přežít?

Vrhli jsme veškerou energii do on-line prodeje, který nás zachránil. Moc si vážím loajality našich věrných zákazníků, a hlavně nasazení našich zaměstnanců, bez nichž bychom tu již nebyli.

V Česku máte 27 prodejen, na Slovensku šest. Ty byly v uplynulém roce více zavřené než otevřené…

Dotační programy týkající se nájemného ve své podstatě nebyly určeny nám jako nájemcům, ve skutečnosti přes nás celé jen propluly k pronajímatelům a jejich zahraničním investorům.


Navzdory těžké době se BUSHMAN rozhodl jít poprvé v historii značky do televizní reklamy. Foto: archiv BUSHMAN


Ovlivnila vás pandemická situace i vzhledem k výrobě v zahraničí?

Covid je globální problém, který nezná hranice. Pozdní dodávky znamenaly kratší dobou na prodej zimního oblečení. Trápí nás skladové zásoby, jež jsme kvůli zavřeným prodejnám nebyli schopni odprodat. Do toho přišel zablokovaný Suez a problém s včasnou nabídkou jarní kolekce. Jsme na tom ale všichni stejně a my jsme zvyklí se s problémy poprat. Spoléháme se při tom hlavně sami na sebe, proto i nadále navrhujeme, vyvíjíme a vzorujeme pohodlné oblečení na další sezony.


BUSHMAN i nadále navrhuje, vyvíjí a vzoruje pohodlné oblečení na další sezony. Foto: archiv BUSHMAN


Vaše oblečení je většinou z bavlny, a u ní v posledních měsících rostou ceny...

Doslova raketově, bohužel. Pořád se ale snažíme nabízet co nejlepší poměr mezi cenou a kvalitou, a z té za žádných okolností neustoupíme. Zákazníci si už u značky BUSHMAN zvykli, že naše výrobky nejsou nejlevnější, ale vždy se mohou spolehnout na nejvyšší kvalitu materiálu, precizního zpracování a poctivého řemesla. Navíc jdeme svou cestou a tvoříme vlastní styl, který je v souladu s přírodou a trvalou udržitelností.


„Stejně jako jsme vydrželi my, naši zaměstnanci i naši zákazníci, tak vydrží i naše oblečení,“ věří výkonný ředitel firmy BUSHMAN Petr Hulec. Foto: archiv BUSHMAN


Jak z problémů ven?

My se nesesypeme, jsme BUSHMAN. V každém problému lze najít příležitost, proto jsme se rozhodli jít poprvé v historii značky do televizní reklamy. Vysíláme tím zákazníkům signál, že BUSHMAN tu stále je, možná i silnější než kdy předtím.