Nejjednodušší a nejrychlejší způsob, který doporučujeme, je po telefonu. Naše klientská linka 241 114 114 je k dispozici non-stop – na hlášení jsou operátoři připraveni. Škodu lze nahlásit i na našich webových stránkách www.generaliceska.cz. Ty jsou nyní v kalamitním režimu, vše je snadno a rychle dohledatelné už z úvodní stránky – formuláře, kontakty apod. Více informací je pak k dispozici na www.generaliceska.cz/kalamity.
V nejvíce zasažených obcích – v Lužicích, Mikulčicích, Hruškách a v Moravské Nové Vsi - máme již den po tornádu mobilní stánky, kde pomáhají naši pracovníci. Ti poradí s nahlášením škody přímo na místě a rovnou ji také zaregistrují. K dispozici jsou i nabíječky, aby si lidé mohli dobít své mobilní telefony.
Pro klienty máme připravené i další důležité maličkosti jako je občerstvení, dále třeba baterky a opalovací krémy, které lidé hodně poptávají. Na místě jsme k dispozici každý den od 8 do 20 hodin. Jsme připraveni ale vyjít vstříc požadavkům a zůstat i déle. Denně díky tomu pomůžeme dostat do procesu vyřízení i tři stovky místních škod.
Situace na místě přesto stále zůstává logisticky poměrně komplikovaná. Proto se v těchto obcích také sami snažíme vyhledávat naše klienty, kontaktovat je, spojit se s nimi a poskytnout jim maximum informací, abychom jim nejvíce usnadnili nahlášení škod a tím hlavně urychlili jejich řešení.
I když je tornádo v našich podmínkách velmi vzácné, není třeba se obávat, že by se na něj pojištění nevztahovalo. Jde o živel a živelní škody jsou v rámci majetkového pojištění i například havarijního pojištění kryté. Není třeba mít žádné extra připojištění.
Podstatné je nejdříve celou škodu a všechny věci co nejlépe zdokumentovat. Čím více fotografií, tím lépe. Důležité je pořídit také celkový snímek vzniklé škody.
Ihned poté mohou lidé začít s úklidem a nemusí čekat na příchod našeho pracovníka. V případě totálně zničených objektů se s klienty operativně domluvíme na dalším postupu. V terénu na jižní Moravě máme desítky mobilních techniků, po celé republice pak 150 lidí. Dokážeme reagovat na požadavky rychle.
Likvidace nahlášených škod probíhá plynule. Menší škody řešíme s klienty přímo po telefonu a plnění tak posíláme v podstatě obratem. U větších a komplikovanějších škod, jejichž řešení trvá z podstaty věci déle, vyplácíme zálohy, a to až do výše 50 % odhadované škody, aby lidé měli k dispozici finanční prostředky co nejdříve. Během prvních několika dní jsme vyplatili první desítky milionů korun a pokračujeme dále.
Historie naši pojišťovnu v případě masivních kalamit mnohokrát prověřila – ať už šlo o záplavy, povodně nebo krupobití či orkány. Vždy jsme opakovaně dokázali obstát. Na tyto situace jsme jako lídr pojistného trhu připraveni ve všech směrech, a to včetně adekvátního zajistného programu.
Jan Marek, mluvčí Generali České pojišťovny