Jak je to s pojištěním následků extrémních bouřek? Lidé mají po nedávné katastrofě spoustu otázek

Podstatné je nejdříve celou škodu a všechny věci co nejlépe zdokumentovat. Čím více fotografií, tím lépe. Důležité je pořídit také celkový snímek vzniklé škody. Ihned poté můžete začít s úklidem a nemusíte čekat na příchod pracovníka pojišťovny.

Škody můžete hlásit vůbec nejsnadněji, a to telefonicky na klientských linkách pojišťoven. Některé z nich, třeba ta Generali České pojišťovny, jsou k dispozici non stop.  Škody lze nahlásit stále běžněji i na webových stránkách pojišťoven. Generali Česká pojišťovna navíc ve své klientské zóně umožňuje škodu nejen nahlásit, ale také sledovat její průběh.

Rychlá pomoc nejen na místě

Lidé postižení zejména tornádem přišli o veškerý majetek, nemají tak mnohdy k dispozici počítač ani mobilní telefon. Je tak velmi složité kamkoliv zavolat nebo poslat e-mailem. „Proto máme v nejvíce zasažených obcích stánky, kde jsou k dispozici naši pracovníci. Ti poradí s nahlášením škody přímo na místě a rovnou ji také zaregistrují,“ popisuje Jan Marek z Generali České pojišťovny. Pracovníci pojišťovny jsou v označených stáncích na místě k dispozici každý den od 8 do 20 hodin, případně i déle dle aktuální potřeby. „Na Břeclavsku a Hodonínsku navíc klienty aktivně kontaktujeme osobně či telefonicky, abychom jim nahlášení škody usnadnili. To veden nejen k rychlejší výplatě záloh a řešení samotné škody. Poradit si umíme i se situacemi, kdy tornádo zničilo vše a lidé nemají k dispozici své smlouvy,“ vysvětluje Jan Marek.

Plynulé řešení škod

Největší domácí pojišťovna přitom pracuje v kalamitním režimu, kdy proces řešení škod probíhá ve zrychleném režimu.

Podle pojišťoven probíhá likvidace škod plynule. „Menší škody řešíme s klienty přímo po telefonu a plnění tak posíláme v podstatě obratem. U větších a komplikovanějších škod, jejichž řešení trvá z podstaty věci déle, vyplácíme zálohy, a to až do výše 50 % odhadované škody, aby lidé měli k dispozici finanční prostředky co nejdříve,“ dodává Jan Marek s tím, že na účty klientů poslala pojišťovna už za první dny desítky milionů korun. A v tomto tempu pokračuje, když za necelý týden dokázala vyřešit přes 40 % škod na majetku občanů.

Tornádo je pojištěné

A jak je to s pojištěním následků extrémních bouřek? Není třeba se obávat, že by se například na tornádo pojištění nevztahovalo. „Jde o živel a živelní škody jsou v rámci majetkového pojištění kryté. Platí to například i pro požár, úder blesku, krupobití či pády stromů a jiných předmětů. Není třeba mít žádné extra připojištění,“ ujišťuje Jan Marek.


Jan Marek, mluvčí Generali České pojišťovny


Publikováno na: