Vliv pandemie na cestování. Co je nově součástí služeb cestovních kanceláří?

Největší zájem je o klasické dovolenkové destinace jako je Řecko, Bulharsko, TureckoEgypt. „Mezi oblíbené destinace tohoto roku patří určitě i Mallorca, o kterou mají naši klienti dokonce větší zájem než před pandemií.“ říká tisková mluvčí CK Blue Style Ilona Topolová. Češi se rozhodují nejen na základě povinností, které se váží ke vstupu do konkrétní země, ale také podle toho, jak jsou jednotlivé destinace dostupné.

Pláž ve Varně, Bulharsko

Například do Bulharska bylo možné cestovat zcela bez omezení, klienti tak mohli zažít znovu nabytou volnost při cestování. Toto je bohužel od pondělí 19.7. 2021 upraveno, na příjezdu je třeba vyplanit příjezdový formulář a prokázat se certifikátem o bezinfekčnosti. Tedy ukončenou vakcinací, prodělaným onemocněním, negativním PCR testem (ne starším než 72 hodin, nebo negativním antigenním testem (ne starším, než 48 hodin).

Do Řecka je třeba vyplnit příjezdový formulář, na základě kterého, klient obdrží QR kód. Ten ho opravňuje ke vstupu do země. Respektive již na palubu letadla, jelikož bez potřebného QR kódu, a to je velice důležité, není možné ani opustit území ČR. Dále je třeba předložit negativní antigenní nebo PCR test, případně doklad p o prodělané nemoci nebo ukončeném očkování (tj. 14 dní od poslední dávky). To samé platí pro vstup do Turecka a Egypta.

Pláž Elafonissi na Krétě

Krok, která cestování významně pomohl, je poslední rozhodnutí Ministerstva zdravotnictví, které plně očkovaným Čechům, i těm po prodělané nemoci, kteří jsou stále v ochranné lhůtě 180 dnů, umožňuje návrat z jakékoliv země zpět do ČR bez povinných testů nebo karantény.

„Všechny informace k ochranným opatřením pravidelně aktualizujeme jak na našich webových stránkách, tak v cestovních dokladech, které klientům zasíláme. Mít vše správně, přehledně a hlavně včas, považujeme za svoji povinnost.“ říká Topolová

Vzhledem k neustále se měnícím ochranným opatřením jsou cestovatelé velice flexibilní a připraveni na změny. „Například při uzavření Tuniska jsme museli měnit destinaci stovkám klientům, naštěstí se nám podařilo navýšit kapacity jinde, tedy převážná část klientů změnu akceptovala a na svoji zaslouženou dovolenou odjela. Klientům, kteří změnu akceptovat z jakéhokoliv důvodu nemohli nebo nechtěli, jsme automaticky vraceli všechny peníze bez jakýchkoliv poplatků “ dodává Topolová.

Kromě změny zájezdu zdarma nebo vrácení peněz bez storno poplatku, je součástí nákupu zájezdu u CK Blue Style i cestovní pojištění, které pokrývá výdaje spojené s možnou karanténou v místě destinace. Pojištění pokrývá jak ubytování během povinné karantény, tak stravu a samozřejmě i cestu zpět do České republiky. „Toto pojištění je již v ceně zájezdu a kryje i výlohy pro doprovázející osobu v případě nařízené karantény pro dítě. Zdraví našich klientů, stejně jako perfektní dovolená bez starostí, jsou pro nás prioritou. Proto se snažíme klientům cestování co nejvíce ulehčit a kvalitní pojištění v ceně je toho určitě součástí.“ upřesňuje Ilona Topolová.

Závěrem se dá konstatovat, že po více jak roce s Covidem si klienti již zvykli na jistá omezení, která se jak k běžnému, tak i tomu cestovatelskému životu vážou. Povinností každé cestovní kanceláře by mělo být maximální zjednodušení celého procesu, a to včetně testování v místech pobytu klientů. „V samotných destinacích se snažíme v maximální míře zajišťovat povinné testování v hotelech tak, aby dovolená byla narušena co nejméně.“ dodává Ilona Topolová, tisková mluvčí CK Blue Style.

Podmořský život v Sharm El Sheik, Egypt

Publikováno na: