Psychické problémy a stres. Nečekali byste, co za tím může být

1. Špatná strava

Mnoho lidí si dodnes dostatečně neuvědomuje, jak moc ovlivňuje kvalita a pravidelnost stravování naše zdraví. Průmyslové zpracování potravin a jejich technologická úprava není ve všech případech zrovna ideální, firmy se snaží snižovat náklady na úkor kvality konečného produktu, který je sice cenově dostupnější, ale ne zrovna zdravý. Jako příklad uveďme „paštiky“ v řádech pár korun, tavené „sýry“ nebo některé uzeniny, o kterých můžeme s nadsázkou říci, že obsahují více dusitanu sodného (e250) než masa. Proto se řiďte heslem „raději kvalitně a méně než levně (nekvalitně) a více“. Uvidíte, že se budete cítit lépe.

2. Nedostatek hořčíku a vitaminu B6

Hořčík s vitamínem B6 přispívají ke snížení míry únavy a k normální činnosti nervové soustavy. Při stresu lidské buňky ve velké míře vylučují hořčík a naopak absorbují vápník. Proto je velmi důležité hořčík doplňovat, především ve stresových situacích. Vitamín B6 pak zvyšuje vstřebatelnost hořčíku a sám sobě přispívá k normální funkci imunitního systému. Pokud si nepotrpíte na mák, špenát nebo třeba banány, ve kterých se hořčík přirozeně nachází, tak doporučujeme vyzkoušet Magnex CITRATE + B6. Tento potravinový doplněk neobsahuje sacharózu, laktózu ani lepek a je vhodný i pro vegany.

TIP: Pokud chcete doplnit hořčík a vyhrát sportovní vybavení, přihlaste se zde do soutěže od společnosti Vitabalans.

3. Málo pohybu

Nedostatek pohybu nezpůsobuje pouze obezitu, ale také zvyšuje riziko vzniku srdečních onemocnění, diabetu a dokonce zhoršuje mozkovou činnost a psychickou pohodu. Při nedostatku pohybu je mozek méně prokrvený a okysličený. Produkuje tím pádem méně endorfinů a dopaminu, což se pak podílí na zhoršení vašeho myšlení, paměti i schopnosti se na něco soustředit. Pokud celý den sedíte, zkuste více chodit a najděte si cvičení, které vás bude bavit (běhání, kolo, plavání, rotoped, fitko apod.). Pokud vás tedy z ničeho nic přepadne pocit melancholie nebo úzkosti, tak se ještě před návštěvou odborníka zamyslete nad svým pohybovým režimem.

4. Málo odpočinku a přepracovanost

Mezi příznaky přepracovanosti patří únava, poruchy spánku a bolesti hlavy. Člověk může namítat, že to vlastně není nic vážného, ale tyto na první pohled maličkosti mohou přerůst v závažné onemocnění. Nestyďte se odpočívat!

5. Deprese

Deprese je kapitola sama o sobě. Zatímco se stresem můžeme často bojovat sami, opravdovou depresi a další vážnější psychické problémy je nutné řešit s odborníkem. Patří mezi nejrozšířenější duševní poruchy vůbec a postihuje všechny věkové kategorie, děti nevyjímaje. Lidé trpící depresí mají obvykle pocit, že neexistuje naděje na zlepšení. Pokud si tedy myslíte, že máte dostatek pohybu, vyváženou, zdravou stravu a přepracovaní taky zrovna nejste, tak není od věci vyhledat odbornou pomoc. 


Legal line: Magnex CITRATE + vitamín B6 je doplněk stravy. Doplněk stravy nenahrazuje pestrou a vyváženou stravu a zdravý životní styl.

Publikováno na: