Lidé končí na JIP i s nachlazením. Zapomínají, co je pro tělo důležité

Nepodceňujte sílu slunce

Všechny vitamíny jsou pro imunitu důležité, ale jednoho míváme většinou málo. Vitamín D toho pro imunitu dělá víc, než si myslíte. Díky němu funguje imunita, a kosti jsou spolu se zuby i svaly ve výborné formě.

Nejlepším a nejrychlejším zdrojem déčka je slunce, ale…

Na podzim a v zimě slunečního svitu není příliš, proto je nutné myslet na jeho příjem i v jiných formách. Že máte málo déčka, poznáte podle toho, že se budete cítit unavení, skleslí a vaše zuby i pohybový aparát bude celý bolavý.

Pozor na dávkování!

Denní příjem vitamínu D se liší podle vašeho aktuálního zdravotního stavu. Pokud trpíte jeho nedostatkem, měli byste brát zvýšenou dávku po dobu minimálně tří měsíců. Doporučujeme konzultovat s lékařem, kolik déčka denně byste měli brát. Pokud to nemáte laboratorně ověřeno, ideální množství je 1000 – 2000 IU za denˡ.

Déčko v potravinách

Doplňujte ho sardinkami, lososem, tresčími játry, rybím olejem, ementálem, cereáliemi, vaječnými žloutky, houbami nebo pomerančovým džusem. Během zimy ho užívejte raději i v tabletkách. Zkuste také každý den chodit na procházky. Třeba se vám podaří ulovit nějaké sluneční paprsky a tím i vitamín D.

D—max

Pokud nekonzumujete ryby alespoň 3krát týdně, máte nízkou spotřebu mléka, nebo jste vegetarián, tak nemáte zajištěn dostatečný příjem vitamínu ze stravy a máte zřejmě deficit vitamínu D. V tomto případě je snadnější sáhnout po tabletách D-max, které neobsahují sacharózu, laktózu ani lepek. K dispozici je i verze pro děti!

Vitamin D přispívá k normální funkci imunitního systému. Vitamin D přispívá k normálnímu vstřebávání/využití vápníku a fosforu. Vitamin D přispívá k udržení normálního stavu kostí, zubů a svalů. D-max je doplněk stravy.

Doplněk stravy nenahrazuje pestrou a vyváženou stravu a zdravý životní styl.

 

Zdroj:

1)    www. koronavirus.mzcr.cz/nezapominejte-na-vitamin-d-ktery-podporuje-imunitu/

Publikováno na: