Dovolenou pro klienty děláme, jako bychom ji tvořili pro sebe

Jak byste zhodnotil turistickou sezónu v loňském roce?

Rok 2021 nebyl jednoduchý, ale byl jednoznačně lepší, než rok 2020, kdy začala pandemie, jejíž rozměry si tenkrát ještě nedokázal nikdo představit. V průběhu minulé sezóny jsme prakticky, vždy alespoň určitou část v roce, létali do všech destinací. Časté a překotné změny bezpečnostních opatření nám to tedy nijak neusnadňovali, ale pandemický rok z nás udělal velmi flexibilní společnost, která je schopná na změny reagovat obratem. Co mně osobně z minulé sezóny skutečně hodně utkvělo v paměti je uzavření Tuniska. Vláda nás v úterý 29. června večer informovala o tom, že od následujícího pondělí se do Tuniska nesmí. My jsme lídrem na trhu v prodeji zájezdů právě do této destinace, najednou jsme měli více jak 7000 lidí, kteří nesměli odletět na svou dovolenou. Naši klienti nechtěli vrátit peníze, jelikož na svoji dovolenou odletět chtěli. Takže jsem s kolegy, seděli do noci u telefonů a e-mailů, kontaktovali naše partnery v destinacích a hledali pro naše zákazníky alternativní možnosti místa pobytu, termíny odletů, hotely. Klienti byli trpěliví, za to jim patří velký dík.


CEO společnosti Imed Jeddai (Zdroj: Blue Style a.s.)


A jak vidíte nastávající sezónu?

Prodej nabídky First minute začal opravdu slibně. Aktuálně prodáváme více jak dvakrát tolik při srovnání s loňskem. I přes těžké období jsme do portfolia přidali pro naše zákazníky nové destinace jako Kapverdské ostrovy, Madeiru, Santorini, Severní Kypr, takový mix destinací, které jsou vhodné jak pro pobytové, tak pro poznávací dovolené. Máme klienty, kteří s námi na ta samá místa létají třeba už 13 let, a jsme za to velice vděční. Novými destinacemi zároveň rozšiřujeme potenciální cílovou skupinu našich nových klientů, jelikož s koronakrizí přišel i větší zájem o cestování s cestovní kanceláří, a to především u mladších ročníků.

Jak dlouho může trvat, než se dostanou cestovní kanceláře zase do doby před pandemií?

Pokud mohu posuzovat situaci podle nás, tedy Blue Stylu, dlouho už to trvat nebude. Já osobně věřím, že dovolená je součástí života člověka. Bez ní je v depresi, nestabilitě a nespokojenosti. Kreativita je pryč. Lidé potřebují změnu, potřebují někam jet, nemůžou sedět roky na místě. A že to tak je jde vidět i na aktuálních prodejích.

Jaká místa na dovolenou teď nejvíce letí?

V zimních měsících se nejvíce prodává Egypt, Spojené arabské emiráty i exotika. My například už od léta neustále navyšujeme kapacity právě do Egypta. Nárůst jsme zaznamenali i u Malediv, které jsou oblíbené u rodin s dětmi.

A co se týká zájmu o destinace, které začínáme létat až se startem letní sezóny 2022, tedy koncem dubna, začátkem května, tam se vrací rozložení preferencí na dobu před pandemií. Vedou řecké ostrovy, zájem je také o Turecko, Bulharsko, Tunisko a Egypt, který je v prodeji celoročně.


Blue Style a.s.


Asi probíhá boj o zákazníky. Proč by čtenáři měli využít služeb Blue Stylu? Co jim nabídnete navíc?

Už když jsme v roce 1997 Blue Style zakládali, velmi jsme dbali na to, abychom přišli s jiným přístupem a odlišili se od konkurence. Dovolenou pro klienty děláme, jako bychom ji tvořili pro sebe a je jedno, o jaký typ dovolené jde. Vše je o správném výběru, nechceme klienta klamat ani šidit. Jako jediná cestovka také nabízíme tzv. duration free dovolenou – s námi můžete létat, na jak dlouho chcete – na pět, na sedm, devět, nebo čtrnáct dní. Posledních sedm měsíců jsme také pracovali na systému bezúročných půjček. Klient nemusí nic dělat, vše za něj obstaráme. Bezúročná půjčka ho nezruinuje, naopak si rozloží platbu a odjede na svoji vysněnou dovolenou a bude spokojený.

Blue style mění po několika letech svou image. Proč jste se rozhodli jít do tak výrazné změny?

Už během roku 2019 jsme začali pracovat na nové verzi Blue Style. On ten náš „koníček“ za ta léta o dost vyrostl a změnil se. Je pořád stejný v tom, co nabízí – a to je kvalita. Ale jinak je úplně jiný než před dvaceti lety. A je lepší! Jsme hodně dynamičtí, technicky orientovaní, silní v digitálu. Máme silné vztahy s našimi partnery, rekordní zisk a jsme největší samostatný subjekt na trhu cestovního ruchu u nás.

Změna s sebou nese i to, že Blue Style dostane po 21 letech nové logo a kompletní vizuální identitu.


Publikováno na: