Ve čtvrtek zazvonil telefon a na druhé straně můj dobrý známý, který podepsal výhradní zastoupení u dovozce dosud v ČR nevídaného modelu, který měl prapůvodně brázdit pouze čínské silnice. A jak ho nadšeně popisoval a byl úplně unešený, stoupala moje touha sednout za volant. A tak se stalo. Vůz jsem si zapůjčil v Praze Holešovicích, možnost jsem měl ale v podstatě i v Mladé Boleslavi, Chlumci n. Cidlinou, Nové Pace nebo Vrchlabí. Ale jak to bylo narychlo, tak Praha byla nejlepší volbou.
Po vlídném uvítání a příjemném rozhovoru s prodejcem jsem se dozvěděl základní fakta o vozu, pojištění a detailů, které je nutné vědět před cestou. ŠKODA KODIAQ GT byl připravený přímo u vchodu do provozovny, nablýskaný si tam majestátně stál před ostatními vozy v nabídce tak, aby žádnému oku neunikl a svým šarmem a uhrančivým designem ho k sobě přilákal. Co vám budu vyprávět, jakožto autíčkář, který najezdí ročně cca 70 000 km, bývalý závodník rallye, jsem byl opravdu v transu. To chci osedlat a hned. Zářivě bílá karoserie kombinovaná s černou střechou, dva opravdové laufy vzadu, agresivnější příď, aerodynamický tvar karosérie s klesající zádí a ta velká kola…
Znáte ten pocit, když sedláte nové auto, které jste do té doby neřídili? Ten elektrizující pocit, ta nejistota, obava, aby se věci nesemlely špatným směrem? Právě ten jsem měl. Jel jsem první kilometry, jako kdybych zahajoval první jízdy v autoškole. No, nicméně po pár kilometrech jsme se poznali a mohl jsem za to trochu vzít. Přepnul jsem do režimu sport, a řeknu vám to ano, okamžitě mě ta síla zařízla do sedačky a vrátily se mi vzpomínky na rally, na ty okamžiky, kdy se do mozku hrne adrenalin, zbystří se smysly a vy máte pocit, že jste jen vy, silnice a čtete zatáčky tak, abyste nemuseli moc ubírat plyn. Stromy se míhají… Motor je benzinový, takže žádné velké proluky, než se vzbudí turbo, nejsou, jde si pěkně za plynem. Tedy nutno podotknout, že spotřeba si jde za plynem také, ale to u takovéhoto auta neřešíte. Prostě si užíváte tu jízdu, tu sílu a dynamiku.
A jak to bylo dál? Čtěte ZDE.