Zacvičte s diabetem – pět věcí, díky nimž to půjde samo

Zmírnit příznaky diabetu neboli cukrovky lze právě pohybem. Krátkým, avšak pravidelným a správně provedeným cvičením pomáháte ke zlepšení svého zdravotního stavu a zvyšujete efekt léčby diabetu. Přinášíme několik tipů, které vám pomohou začít pravidelně se hýbat.

1.      Postavte se k tomu čelem

Jestli máte pocit, že sport není nic pro vás, nebojte se. Nemusíte hned začít běhat maratony. Naopak je třeba vybrat vhodnou pohybovou aktivitu pro vaši kondici a zdravotní stav a začít pozvolna. Postupně navyšujte intenzitu zátěže i čas. Najděte si aktivitu, která vás bude bavit, jen tak u svého předsevzetí vydržíte dlouhodobě. K nejvhodnějším aktivitám patří chůze s hůlkami (nordic walking), běh, plavání, jízda na kole, běh na lyžích, tanec a další.

2.      Šaty dělají člověka

Převlečte se do sportovního oblečení. Vytvoříte si tak svůj rituál a lépe se na cvičení naladíte. Udělejte si radost a pořiďte si něco nového, v čem se sami sobě budete líbit. Zvolte takové oblečení, které vás nebude omezovat v pohybu, bude prodyšné a budete se v něm cítit dobře.

3.      Aplikace Diatrainer

Užitečným pomocníkem z řad chytrých technologií je aplikace Diatrainer, která pomáhá diabetikům správně cvičit. Každý cvik si můžete v reálném čase pozastavit, přiblížit i natočit tak, abyste ho dobře pochopili. Aplikace obsahuje 20 základních cviků, které jsou rozděleny podle obtížnosti do tří stupňů pohyblivosti tak, aby je mohl vykonávat opravdu každý diabetik. Diatrainer můžete vyhledat ve svém obchodu s aplikacemi a stáhnout do telefonu nebo tabletu. Více informací najdete na www.diatrainer.cz.

4.      Chytré hodinky

Další užitečnou vychytávkou moderní doby jsou chytré hodinky nebo sportovní náramek, který vedle spočítaných kroků změří i spálené kalorie nebo tepovou frekvenci. Můžete si nastavit vlastní denní cíle pohybové aktivity a chytré hodinky vám pomohou ohlídat, jak si vedete.

5.      Ve dvou se to lépe táhne

Sežeňte si parťáka. Vzájemná podpora vás bude motivovat k dalším výkonům. Spolehlivým parťákem, který vás několikrát denně donutí vyrazit ven na čerstvý vzduch, je pes. Alespoň jednu venčící výpravu denně absolvujte ve svižnějším tempu, ať si oba dáte trochu do těla.

Mějte na paměti, že je nutné dbát na prevenci zranění a vzniku hypoglykemie. Začněte pozvolna. Vždy respektujte své tělo. Nikdy nesportujte na lačno! Proberte se svým lékařem, jak uzpůsobit dávkování léků a příjem energie při pohybové aktivitě. Možná bude zrovna u vás potřeba snížit nebo vypustit dávku léku před fyzickou zátěží. Vydržte a uvidíte, že se dostaví nejen zlepšení vaší fyzické kondice, ale budete mít i lepší náladu.

Publikováno na: