První otázka, kterou si musí položit každý jezdec – „Kde chci s kolem jezdit? Jaké jsou mé oblíbené trasy? Budu potřebovat vozit dětskou sedačku?“ Své požadavky na kolo si klidně sepište. Díky tomu se nasměrujete do toho správného segmentu kol, kde si již budete vybírat to nejvhodnější pro náš styl – ať už jízdní nebo životní.
Zde vám představíme skupinu tzv. full-power modelů, která disponuje velmi výkonným motorem o síle až 565 W a točivým momentem 90 Nm, což jej řadí ke špičce ve své třídě. V praxi to znamená, že vám kolo dodá až čtyřnásobek vaší energie vložené do šlapání, prostě jste to 4x vy a o dost rychlejší.
V tomto segmentu si můžete vybrat například městský model Como, který kromě silného motoru jezdci nabídne pohodlný vzpřímený posed či snížený nástup, výbavu se světly i blatníky a v neposlední řadě i praktický nosič, na který lze upnout spoustu dodatečného příslušenství.
Dalším modelem v řadě je sportovnější model Vado. Ten vám nabídne sportovnější posed a stejně jako modely Como má hladké, rychlé pláště. Modely Vado jsou vybaveny blatníky, nosičem a světly a i zde si lze vybrat i z řemenových - IGH modelů. Turbo Vado je v nabídce jak se sníženým nástupem, tak v „klasické – pánské“ verzi.
Pokud se rádi podíváte do lehkého terénu, je tu pro vás model Turbo Tero. Tero je postaveno na stejném rámu jako model Vado, ale svou výbavou vás v lehčím terénu nezklame. Pro náročné jsou v nabídce modely s označením EQ (equipped), které mají ve výbavě blatníky, světlo a nosič. Také Tero si lze vybrat s klasickým či s pohodlným, sníženým nástupem.
V drsném terénu přichází ke slovu celoodpružené modely Turbo Levo a Kenevo. Levo byl vůbec první e-MTB v nabídce Specialized a jeho velká obliba mezi trailovými jezdci svědčí o tom, že se kolo opravdu povedlo. V terénu se kolo chová velmi přirozeně, takže jezdec může naplno využít zdvihy 160 (vpředu) a 150 mm (vzadu). Plynulá podpora od elektromotoru, kterou jsou Turbo kola pověstná, vás pohltí od prvních momentů.
Turbo Kenevo je větší bráška Leva a snese už opravdové „sjezdové“ zacházení. Disponuje zdvihy 180 mm a jeho geometrie si přímo říká o ty nejprudší sjezdy.
Které je pro vás to pravé?