Termín linkbuilding dnes již patří mezi relativně známé pojmy i mezi běžnými uživateli, ale pokud jste se s ním doposud nesetkali a zároveň hledáte způsob, jak na své stránky přivést mnohem více relevantních návštěvníků, jste na správném místě. V překladu jde o „budování zpětných odkazů“ a bez nadsázky tvoří hlavní pilíř souboru off-page metod optimalizace pro vyhledávače.
Pokud na linkbuilding koukneme optikou internetového marketingu, můžeme mu připsat dvojí význam. Jednak na stránky přivádí nové náštěvníky, kteří se přes zpětné odkazy umístěné na dalších webech prokliknou – a za další ovlivňuje výsledky vyhledávání, čímž v konečném důsledku opět významně zvyšuje návštěvnost.
Máte-li pochopit význam linkbuildingu, musíte se seznámit se základními fakty ohledně zpětných odkazů (backlinků). Vysvětlení je nasnadě: Google na ně pohlíží jako na jeden z klíčových hodnotících faktorů při tvorbě výsledků vyhledávání.
Linkbuilder je člověk, který se aktivně zabývá tvorbou zpětných odkazů. V zásadě se jím může stát každý, ovšem problematika samotného linkbuildingu je rok od roku komplexnější – už dávno nespočívá v bezhlavém umísťování zpětných odkazů v co největším množství na jakýchkoliv stránkách.
Zkušený linkbuilder si moc dobře uvědomuje, že tvorba zpětných odkazů musí probíhat kontinuálně a s důrazem na kvalitu zpětných odkazů. A právě z těchto důvodů většina amatérů nevykazuje žádné hmatatelné výsledky své práce.
Člověk, který se rozhodne pracovat na odkazovém profilu svého webu, případně webu někoho dalšího, by si měl vždy před umístěním zpětného odkazu položit otázku, zda bude daný zpětný odkaz skutečně přínosný. V ideálním případě by totiž neměl pouze posilovat stránky ve výsledcích vyhledávání, ale také na vstupní stránku průběžně přivádět cílovou skupinu uživatelů.
Kvalitní linkbuilding je tak trochu věda, ale existují nástroje, díky kterým je aktivní tvorba zpětných odkazů mnohem snazší. Média nabízející umístění PR článku (tj. reklamního článku se zpětnými odkazy) můžete kontaktovat po vlastní ose, anebo je oslovit hromadně prostřednictvím PR Yardu.
PR Yard je platforma, která zprostředkovává kontakt mezi inzerenty a publishery, a tím linkbuilding významně zjednodušuje. Buďto si z katalogu vyberete vhodné weby, nebo zadáte specifickou poptávku a počkáte, až se vám média ozvou samy. Ušetříte spoustu času a budete mít nad zpětnými odkazy absolutní kontrolu.