Přesvědčit Google, aby konkrétní web katapultoval na přední pozice výsledků na určité klíčové slovo, není ani zdaleka tak snadné jako v době, kdy byl tento virtuální kolos ještě v plenkách. Kdysi – a to bez nadsázky – stačilo vhodně poladit vstupní stránku a vytvořit adekvátní množství zpětných odkazů. Google se obvykle nechal přesvědčit a upřednostnil před konkurencí. V podstatě šlo o nekonečný závod v umísťování zpětných odkazů.
Dnes? Google dospěl, zmoudřel a při sestavování výsledků využívá ohromné množství dat. Mohlo by se zdát, že význam zpětných odkazů výrazně klesl. Jenomže to není pravda – pro SEO (optimalizace webu pro vyhledávače) jsou stále velmi důležité, což potvrdila řada nezávislých analýz.
Google se může tvářit, jak chce, ale zjevně se na zpětné odkazy stále spoléhá jako na jeden z klíčových faktorů. Myslí si to i největší kapacity a mistři na optimalizaci. Podle Backlinko celková autorita odkazového profilu webu silně koreluje s pozicemi ve výsledcích vyhledávání. SEMRush dokonce tvrdí, že „čím více odkazů web má, tím vyšší pozici v SERPu“ získává.
A konečně i někdejší zakladatel úseku pro dohled nad kvalitou vyhledávání, „obávaný“ Matt Cuts svého času přiznal, že bez zpětných odkazů by vyhledávání fungovalo mnohem hůře.
Zpětné odkazy jsou pro SEO nezbytné. Nicméně už dávno nestačí „nakrmit“ Google hromadou libovolných zpětných odkazů – vedoucích třeba i z pochybných stránek. To, že je vyhledávač klasifikuje jako hodnotící faktor, neznamená, že si nehlídá jejich kvalitu. Ostatně právě tímto heslem by se měli všichni rozumní linkbuildeři řídit – kvalita zpětných odkazů je mnohem důležitější než kvantita.
Možností, jak zpětné odkazy získat, se nabízí poměrně dost. Můžete se pustit do výměny s dalšími majiteli webů, případně je požádat, aby vám vydali tzv. guest post. Na skutečně autoritativní média je ovšem dostanete především prostřednictvím placených článků. Objednat si je můžete přes PR Yard – platformu s mezinárodním dosahem, která kontakt mezi inzerenty a publishery výrazně zjednodušuje a bedlivě hlídá kvalitu webů v katalogu.
Díky PR Yardu je tvorba zpětných odkazů jednoduchá a velmi rychlá. Vytvoříte zadání pro tematický článek, zadáte kritéria a počkáte, až vás osloví relevantní média. Anebo použijete praktické filtrování a vyberete si z katalogu webů vlastní vhodné kandidáty.