Kia Niro boří mýty o elektromobilitě

Automobilka Kia u nové Sportage poprvé použila architekturu Kia ‚N3‘, díky níž může vůz plně využívat nejnovější technologie elektrifikovaného pohonu. Vedle čistě spalovacích motorů si tak na své přijdou i příznivci hybridů, kteří mají na výběr hned ze tří druhů pohonů – mild hybrid (MHEV), hybrid (HEV) a plug-in hybrid (PHEV).

Pohony HEV, PHEV a jedna ze dvou variant MHEV používají čtyřválec 1,6 T-GDi s propracovanou technologií plynule proměnného zdvihu ventilů (CVVD), která díky regulaci doby otevírání a zavírání sacích ventilů výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti a současně snižuje spotřebu paliva a tím i emise. U varianty HEV je motor kombinovaný s elektromotorem o výkonu 44,2 kW a akumulátorem o kapacitě 1,49 kWh. Celkový výkon pak činí 230 koní.

Ještě větší systémový výkon, konkrétně 265 koní, nabízí provedení plug-in hybrid. Benzínový čtyřválec zde doplňuje 66,9kW elektromotor s permanentními magnety a lithium-iont polymerový akumulátor o kapacitě 13,8 kWh. V případě technologie MHEV si přijdou na své i příznivci dieselů, kteří ji mohou kombinovat i s hospodárným naftovým motorem o objemu 1,6 litru s nízkými emisemi a maximem výkonu 115 nebo 136 koní. To snižuje už tak nízkou spotřebu a emise tohoto vozu.

Na výlet i do města s dostatkem prostoru pro zavazadla i cestující

Kia Sportage je tak díky širokému výběru motorizací vhodná jak pro sportovně založené rodiny, které často cestují do přírody a vydávají se na delší výlety, tak pro ty, kteří spíše přejíždějí po městě a navštěvují rozsáhlé příbuzenstvo.

Hybridům a plug-in hybridům je často vyčítáno, že jejich akumulátory zabírají moc místa a zmenšují kapacitu zavazadlového prostoru nebo omezují cestující v kabině. V případě nové Sportage a architektury ‚N3‘ tyto obavy již nejsou na místě. U hybridní varianty našel akumulátorový modul své místo pod zadními sedadly, aniž by se to jakkoli dotklo místa pro nohy. Plug-in hybrid pak má svůj vysokonapěťový akumulátor umístěný mezi nápravami pod kabinou SUV, což navíc pomáhá k rovnoměrnému rozložení hmotnosti vozu.

Publikováno na: