Kia Niro poslouží jako powerbanka, Kia Connect usnadní život

Když vedle sebe postavíte předchozí a novou Sportage, na první pohled vám je jasné, že nedošlo pouze ke kosmetickým změnám. Pátá generace Kia Sportage využívá novou architekturu Kia ‚N3‘, která byla navržena pro evropské silnice a potřeby zdejších řidičů. Pochlubit se může rovněž zesílenou, ale současně lehkou strukturou karoserie s vysokou torzní tuhostí a nejmodernějšími prvky pasivní i aktivní bezpečnosti.

Automobilka Kia sází napříč celou svou modelovou řadou na moderní technologie a využití jízdních asistentů. V rámci bezpečnostního paketu DriveWise ADAS nabízí svým zákazníkům například systém autonomního nouzového brzdění s funkcí pro odbočování na křižovatkách, který dokáže zabránit střetům nejen s protijedoucími vozidly, ale rozpozná a zabrzdí i před chodci a cyklisty.

Podobně rizikovou situací je přejíždění z pruhu do pruhu. Nový asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA) nejen upozorní na blížící se vozidlo zezadu, ale pokud řidič včas nezareaguje, aktivně zasáhne do řízení, aby se kolizi vyhnul. Bezpečnost a informovanost řidiče při přejíždění z pruhu do pruhu navíc zvyšuje kamerový asistent sledování slepého úhlu (BVM).

Chrání děti při vystupování, pomáhá s parkováním

Nebezpečí ve slepém úhlu nečíhá pouze při jízdě, ale i v samém závěru cesty. Nejen rodiče, kteří na zadních sedadlech převážejí neposedné děti, proto ocení asistenta pro bezpečné vystupování (SEA). Ten cestující varuje v případě, že se ve slepém úhlu zezadu blíží vozidlo a v případě potřeby dveře automaticky zablokuje, aby nešly otevřít ve chvíli, kdy vůz projíždí kolem.

Pro řadu řidičů může však být stresující už jen samotné zaparkování. Právě těm pomůže 360° monitorovací systém (SVM), který v reálném čase zobrazuje vozidlo a jeho okolí. Majitelům hybridní (HEV) a plug-in hybridní (PHEV) verze pak může ještě více usnadnit život dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent (RSPA). Ten jednoduše pomáhá zaparkovat nebo naopak vyjet z parkovacího místa, aniž by řidič musel sedět za volantem.

Publikováno na: