Kia Niro boří mýty o elektromobilitě

Zájemcům o ekologickou mobilitu přináší nové Niro ve svých třech motorizacích řešení, které dokáže vždy bez kompromisů naplnit jejich individuální potřeby. Čistě elektrická verze EV přitom vyhoví i těm nejnáročnějším požadavkům. Motor o výkonu 150 kW (204 k) s točivým momentem 255 Nm zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy a nabídne dostatečnou dynamiku v každé situaci. S akumulátorem o kapacitě 64,8 kWh přitom nehrozí, že byste museli denně dobíjet. Dojezd 460 kilometrů vám s přehledem vystačí na cestu z Prahy do Brna a zpět. Samotné dobití z 10 na 80 % pak na rychlodobíječce zabere pouhých 43 minut.

Úsporný spalovací motor šetří benzin i emise

Ve verzích HEV a PHEV kombinuje nové Niro elektrický pohon s benzinovým motorem Kia Smartstream 1,6 litru GDI. Ten sám o sobě přináší řadu pokrokových řešení pro další snížení spotřeby paliva, jako je zvýšení tlaku systému vstřikování paliva, úprava kompresního poměru motoru, optimalizace převodů, montáž nových kuličkových ložisek s nízkým třením nebo začlenění modernizované hlavy válců s odsáváním ke zlepšení parametrů chlazení. Na úsporu paliva a omezení emisí má však vliv i automatická převodovka Kia druhé generace se šesti stupni a dvěma spojkami (6DCT). 

Dojezd až 65 km na elektriku pro PHEV

Oproti předchozí generaci dostal nový plug-in hybrid větší akumulátor s kapacitou 11,1 kWh a optimalizovaný takzvaný EV jízdní režim. Díky tomu dokáže nové Niro PHEV ujet v kombinovaném cyklu čistě na elektřinu až 65 kilometrů, nebo až 84 kilometrů ve městě. To řidiči ocení například při každodenním dojíždění do práce. Pro prodloužení elektrického dojezdu za chladnějšího počasí obdržel vůz navíc jako první model Kia v rámci výbavy na přání nové vysokonapěťové topné těleso. Protože je topení kabiny elektrické, není nutné ani v EV režimu pro topení spouštět spalovací motor.