Kia Niro představuje další krok v nízkoemisní mobilitě

Stále více západoevropských měst zřizuje zóny s velmi nízkými emisemi, do kterých smí vjet pouze vozidla splňující přísné limity. Je pouze otázkou času, kdy se první takové objeví i u nás. S modelem Kia Niro, vybaveným inteligentním jízdním režimem Green Zone, můžete již dnes přispět k čistému ovzduší například v místě svého bydliště, aniž by vám to nařizovala vyhláška. Na základě reálné polohy vozidla a analýzy jízdních zvyklostí umí vůz automaticky ve vybraných oblastech zapojit pouze elektrický pohon, aby eliminoval emise výfukových plynů. Nemusí přitom jít jen o lokalitu bydliště, nebo historických center měst, ale například i o okolí škol, nemocnic, turistických bodů nebo jakéhokoli jiného místa, které si řidič nastaví. 

Jízdní režim Green Zone dokáže rovněž na základě naprogramované trasy v navigaci sledovat stav dobití akumulátoru, porovnávat jej se zbývající vzdáleností a automaticky přepínat mezi benzinovým a elektrickým pohonem, aby byla jízda co nejefektivnější a nejekologičtější.

Výkonné elektrické topení

Tím ovšem výčet technologií šetrných k životnímu prostředí v nové generaci Nira nekončí. Za zmínku stojí například příplatkové vysokonapěťové topení s pozitivním teplotním koeficientem (PTC) o výkonu 5,5 kW pro verzi PHEV. Díky němu je možné vytápět kabinu Nira efektivněji pouze elektrickou energií, zůstat déle v čistě elektrickém režimu i v chladnějším počasí a dále tak omezit emise výfukových plynů ze spalovacího motoru.

Připojení karavanu není problém

Majitelé nového Nira pak jistě ocení i možnost připojení přívěsu, a to nejen při delších výletech do přírody a cestách na dovolenou, ale ve všech případech, kdy je třeba přepravit větší náklad. Kapacita tažného zařízení je u hybridních modelů Niro HEV a Niro PHEV 600 kg nebrzděného a 1 300 kg brzděného tahu, což je dostatečné pro většinu karavanů a přívěsů. U čistě elektrické varianty modelu Niro EV je to pak 300 kg nebrzděného a 750 kg brzděného tahu.