Aby byl kurz pro dítě efektivní, musí být dobře promyšlený. Výsledků se nedočkáme, pokud se naše dítě bude učit podle náhodně vybraných materiálů, nebude opakovat, fixovat a hluboce zpracovávat naučený obsah. Dobrý kurz znamená také přístup k multimediálním nástrojům vyvinutým pro konkrétní program, tedy jednoduše řečeno: pro atraktivní domácí úkoly. Příkladem takového nástroje je aplikace Playground, která je součástí Výukové sady, jež je součástí metody Teddy Eddie.
Nezapomínejme také, že v jazykové škole je lektor pravidelně hodnocen metodikem, který mu radí, jak zdokonalovat své dovednosti, aby ti nejmenší žáci dosahovali nejlepších výsledků. Během individuálních hodin neexistuje žádný dohled a rodič, který nemusí být nutně odborníkem na jazyk a výuku, nemůže posoudit, zda jsou použité techniky účinné a v souladu s moderní glotodidaktikou.
Pokud mluvíme o nejmenších či prostě jen nesmělých dětech, není neobvyklé, že velmi často mívají tzv. tiché období (angl. silent period), kdy ještě nemluví cizím jazykem. V případě individuálních hodin to znamená, že o žádném učení nemůže být řeč. V případě skupinového kurzu, kterým je například Teddy Eddie, dítě, které je stále v místnosti, poslouchá své vrstevníky a pasivně si tak osvojuje velké množství slovní zásoby a struktur.
Doučování je také velmi často místem, kde jsou děti „připoutány k židlím“, a nezapomínejme, že několikaleté dítě není na dlouhodobé sezení připraveno ani psychicky, ani fyzicky. Potřebuje pohyb, změnu a učí se metodou reakce celým tělem (angl. TPR – Total Physical Response). Tím, že dítě nepracuje ve skupině, přichází také o další důležitý aspekt výuky, a to osvojování jazyka hrou.
Bez vrstevníků je také obtížné najít referenční bod a určit, zda k nárůstu znalostí našeho dítěte dochází správným tempem. Zde je snadné přehlédnout, že si malý žák nevede tak dobře, jak by měl, a neprolamuje další překážky na cestě k plynulému mluvení.