Kia EV6 GT: Rychle, zběsile, ale hlavně elektricky

Právě pro milovníky rychlosti si Kia připravila sportovnější a výkonnější verzi svého elektrického crossoveru EV6. Nová EV6 GT nabízí nejen přepracovaný sportovní vzhled, ale především výrazně vylepšené jízdní vlastnosti. S novým vysoce výkonným elektromotorem na zadní nápravě se podařilo zvýšit celkový výkon oproti druhému nejsilnějšímu provedení tohoto modelu o 80 %. I díky tomu dosáhne EV6 GT zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy a pomyslná ručička tachometru se zastaví až na 260 km/h.

Není to jen o rychlosti a zrychlení

Kromě výrazně zvýšeného výkonu čekají na majitele EV6 GT i další inovace, mimo jiné sportovně naladěné brzdy s brzdovými třmeny v nepřehlédnutelném neonovém odstínu nebo přepracovaný systém zavěšení kol a systémy elektronického řízení. Sportovní charakter vozu podtrhují i 21" kola z lehké slitiny s pěticí paprsků, které jsou určené výhradně pro provedení GT.

„Ke skvělým jízdním vlastnostem a maximálnímu využití potenciálu velkorysého hnacího výkonu vozu napomáhá i nový elektronický samosvorný diferenciál e-LSD, který je určený výhradně pro EV6 GT. Jeho součástí jsou i technologie chytrého držení stopy Smart Traction a tlumení stáčivých sil Smart Yaw Damping. Ty vylepšují držení stopy a stabilitu při projíždění zatáček automatickým přerozdělováním točivého momentu na kola s nejlepším záběrem a současně vyvažují dynamiku jízdy se stabilitou a pohodlím,“ přiblížil Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech.

Speciální režim pro bestii na kolech

Mezi jízdní režimy přibyl i nový GT Mode, který automaticky nastaví co nejdynamičtější odezvu elektromotorů, brzd, řízení, polo-aktivního systému odpružení elektronického diferenciálu (e-LSD) a elektronického řízení stability (ESC) a tím pomůže dosáhnout co nejintenzivnějšího zážitku za volantem. Pro opravdové „fajnšmekry“ je pak určen režim Drift, který záměrně vyvolá přetáčivost kol. Ten při jízdě bokem předává až 100 % hnacího momentu na zadní kola a při výjezdu ze zatáčky naopak přenese většinu hnací síly na kola přední pro dosažení lepší akcelerace.