Již na začátku letošního léta zavedl McDonald’s ve svých restauracích vodu Rajec pouze v téměř stoprocentně recyklovatelných rPET lahvích. Co si pod tím má ale člověk vlastně představit? To, jakým způsobem celý proces rPET funguje představuje McDonald’s na svých sociálních sítích a YouTube pomocí krátkých loopů (dokola se opakujících gifů) a také videí s rPETkou v hlavní roli. Ta zažívá lásku, strach ale také dobrodružství.
McDonald’s se rozhodl jít cestou zábavné ale zároveň poučné komunikace směrem ke všem, kterým není problematika udržitelnosti lhostejná. „Tato témata nemusí být jen o číslech. Proto jsme se rozhodli jít cestou kreativních a neotřelých videí a loopů umístěných na sociálních sítích a YouTube. Videa hravým, ale zároveň poučným způsobem vysvětlují přínosy rPET lahví a formát nekonečně se opakujících gifů prezentujeme naše dvě hlavní myšlenky – obnovitelnost a udržitelnost,“ říká Jitka Pajurková, ředitelka komunikace a PR společnosti McDonald´s.
Zavedení vody Rajec v rPETce je jen jedním z celé dlouhé řady kroků, které McDonald’s činí k šetrnějšímu podnikání. Zavedení této novinky v balení vody je součástí dlouhodobé kampaně Naše protože. V rámci ní minulý rok například společnost umístila pro podporu lokální biodiverzity ptačí budky a hmyzí hotely do okolí svých restaurací, představila projekt Trash Patrols, tedy uklízecí čety složené ze zaměstnanců a dobrovolníků, které uklízí okolí restaurací či oblíbená výletní místa v regionech, nebo navázala spolupráci s písničkářem Pokáčem.