V roce 1989 jsme se s kolegou Jiřím Exnarem domluvili na společném podnikání s tím, že si založím živnostenský list a Jiří se přidá později. Název jsme připravili jako HAVEX (Havlíček a Exnar) obchodně-dopravní služby, kdy jsme se zabývali autodopravou a likvidací odpadů.
V trutnovském okrese jsem byl jedním z prvních podnikatelů a v první privatizační dražbě jsme pořídili první firemní nemovitost v ulici Na bělidle. Je to domek, kde dnes sídlí naše Zákaznické centrum.
Do firmy přistoupili Jiří Valeš s Jiřím Kletvíkem a k dopravě se přidala odborná stavební činnost, proto jsme v roce 1991 založili společnost HAVEX spol. s. r. o.
Samozřejmě nám chyběly peníze, ale důležitější byla asi harmonizace mezi společníky. Každý jsme byli jiní, měli jsme rozdílné myšlení, museli jsme se naučit respektovat jeden druhého, a být tak v souladu.
Všechno vlastně vycházelo z toho, čeho jsem si všímal kolem sebe. Byl jsem v dennodenním kontaktu s horaly a znal jejich potřeby. Viděl jsem, že čističky u horských chat nefungují tak, jak mají, protože jsou špatně postavené, vypozoroval problémy s vývozem odpadků nebo praním prádla a hlavně zjistil špatný stav jejich aut. Začali jsme tedy stavět čističky a potom i hotely. Zabezpečovali jsme i praní prádla pro celé Krkonoše. Vymysleli jsme kontejnerový systém na směsný odpad pro Krkonoše, zařídili obcím a městům účelovou dotaci na jejich pořízení a horalům jsme zajišťovali terénní auta, aby byli soběstačnější. Původně jsme chtěli prodávat výhradně Jeepy, bylo nám ale doporučeno, abychom to zkusili spíš s menšími auty, takže jsme zkontaktovali Škodovku.
Ano, to byl rok 1993. HAVEX se rozdělil na tři divize: EKO, AUTO a H-STAS.
HAVEX-auto prodával a servisoval nejdřív jenom škodovky, prvními zaměstnanci se stali Vlastimil Havel a Zdena Šubrtová, to byli prodejci. Do servisu k nám potom přešel Josef Havel, Josef Puš a Ladislav Hák.
Vrchlabí tehdy
Vrchlabí nyní
Tehdejší situace nebyla jednoduchá a na auta se stály fronty. Kolik aut prodejce získal, tolik jich prodal. Naše výhoda byla taková, že jsme znali lidi ze Škodovky a automobilku měli za rohem. Nejdříve ale bylo potřeba postavit salon, bez toho prodávat nešlo. A tím to vlastně začalo. Hned v prvním roce provozu jsme prodali 50 aut.
Celý článek najdete ZDE.