Mráz dokáže s autem pěkně zamávat

Teploty padající pod bod mrazu dokáží zkomplikovat řidičům život. A nejen jim, ale také jejich automobilům. Když pomineme častější dopravní nehody, kterých v zimě na českých silnicích přibývá, ke slovu se dostávají i poruchy nebo drobné defekty. Vzpomenete si, že u svého pojištění auta máte i asistenční služby? A na co se vztahují?

O tom, co k čemu je dobré povinné ručení nebo havarijní pojištění čeští motoristé obvykle vědí docela dobře. Na co se ale pořád tak trochu zapomíná, jsou asistenční služby, které jsou v rámci pojištění k dispozici. Pojďme si připomenout, kdy a na co se dají využít.

Nechte si asistovat

Nabídka pojišťoven se liší v tom, jaké asistenční služby poskytují. To platí jak pro jejich rozsah, tak také pro částky, které je v jejich rámci možné čerpat. Základem rozumného výběru je, aby asistenční služby pokryly ty případy, kterých se nejvíc obáváte nebo které vám nejvíce hrozí. „V rámci základní asistence pro nepojízdné auto nabízíme pomoc jak v případě nehody, tak pro momenty poruchy,“ vysvětluje Jan Marek, tiskový mluvčí pojišťovny Generali. Asistence v tomto konkrétním případě umí vyřešit i případy, kdy dojde k zamrznutí paliva.

Nebývá ale pravidlem, že základní asistence řeší obojí, většinou se vztahuje jen pro případ nepojízdnosti auta po nehodě. Pokud vybíráte pojištění, myslete i na tenhle důležitý fakt!

Poruchám zima přeje

Důvodů, proč se auto odmítne rozjet nebo pokračovat v jízdě, může být nespočet. Tím spíše v zimě. Pro tyto případy se hodí asistenční služby, které řeší i poruchy a drobné nepříjemnosti, které dokáží ale totálně zkazit cestu autem. O co jde? „U rozšířené varianty asistenčních služeb dokážeme vyslat na místo a vyřešit i případy spojené se zabouchnutými klíčky ve voze, vybitím akumulátoru nebo záměnou pohonných hmot,“ vypočítává Jan Marek z Generali. Samozřejmostí je dostupnost asistenčních služeb 24 hodin 7 dní v týdnu.

Když se jezdí často nebo daleko

Pokud s autem jezdíte často nebo daleko za hranice, měli byste vybírat takové asistenční služby, které pokryjí i takové případy. Vyplatí se proto zabrousit do nadstandardních nabídek pojišťoven, které pro tyto případy nabízejí odpovídající řešení. „Jedná se o asistence, které jsou skutečně štědré svým rozsahem i pojistnými limity. Nabízíme ale i variantu, která žádný limit nemá a o auto a posádku se postará tak, jak si to situace vyžádá. Není tedy na jednotlivé asistenční úkony nastavený horní limit pojistného plnění,“ vysvětluje Jan Marek z Generali. Doplníme, že asistenční služby platí jak pro ČR, tak také pro zahraničí. Pojistné limity pro situace, které vzniknout za hranicemi, jsou pak vyšší.

S autem na lyžovačku

Alpy jsou snadno dostupné z Česka pohodlně právě autem. Ne vždy se na něj ale mohou jeho majitelé stoprocentně spolehnout. V rámci cestovního pojištění mají motoristé možnost pojistit si pro své auto asistenční služby jen po dobu dovolené. Pojištění se jmenuje AutoCare a klient u něj má k dispozici na jednu pojistnou událost 75 000 Kč, které může čerpat.

Pojištění v případě poruchy řeší úhradu diagnostiky – a následně opravdu poruchy na místě. Důležité je vědět, že pojištění kryje příjezd a práci mechanika, materiál si ale hradí motorista sám. Když není možné auto opravit na místě, odtáhne se do nejbližší vhodné opravny a posádce se zajistí a uhradí náhradní ubytování nebo náhradní vůz (až na 5 d ní).

V případě, kdy auto není možné opravit do 24 hodin, se využije finanční limit na odtah vozu zpět do České republiky (fakticky se tak dají odtáhnout automobily i ze vzdálenějších destinací). S tím souvisí samozřejmě i úhrada cesty celé posádky zpět domů – buď veřejnou dopravou, nebo náhradním vozidlem.

AutoCare je možné využít v Evropě všude tam, kde platí zelenokaretní systém. Cena pojištění na měsíc se vejde do čtyř set korun, sjednat ho jde i na dva týdny. Samozřejmostí je non-stop dostupnost služeb operátorů na lince a navíc zajištění konzultace s technikem.

Toto pojištění jde sjednat i pro automobily z půjčovny (ale i půjčené od rodičů, přátel apod.) nebo třeba karavany. Podmínkou je, že musí jít o vozidla do 3,5 tuny (kategorie M1 a N1).